hjälp , roota för bättre ljud på video?

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av gurgel, 10 sept 2010.

1. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

det är såhär att jag använder videokamera funktionen en del, efter hd uppdateringen så är bilden faktiskt ganska bra, men ljudet är otroligt dåligt,jag har sökt en hel del på forumet och även på andra forum runt om och jag har kommit till slutsatsen att den dåliga ljudkvaliten beror på mjukvaran.bitrate:en är lika dålig som på dom första mp3:orna som kom.

så mina frågor är:

1. är det någon som vet om man fortfarande får HD upplösning efter root?
    2. är den dåliga ljudkvaliten fixad om man rootar?
    3. jag har upplevt en sämre mottagning (gsm nät) i telefonen det sista, ibland tappar den helt och samtalet avbryts, detta sker på ställen där mottnagning normalt finns. kan signal styrkan variera på olika roms?

om någon vet svaret på dessa frågor så är jag tacksam för svar.
    jag rootar direkt om jag vet att mina ovanstående problem skulle vara fixade i en icke orginal rom.

tack på förhand

2. slaffe

slaffe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kort kan jag säga att allt du har innan root har du efter + mycket mycket mera.

1. Självklart har du HD upplösning efter root.
    2. Dålig ochd ålig, spelar man ljudet med phonehögtalaren är ljudet kanske inte det bästa, i Leedroid's rom har du EQ där du kan änddra bas osv. Har iaf inte märkt att det är dålig ljudkvalité på mina låtar.
    3. Signalen/gsm/3g osv har inte med att göra vilken ROM du använder, utan vilken radio du kör. Den senaste .23 som jag använder verkar bättre än den tidigare. ROM och radio är 2 olika saker. Radion har hand om wifi, blåtand, gsm. ROMen är själva operativsystemet.

Last edited: 10 sept 2010
  3. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Tack för svaret, nej jag menar inte ljudet på musiken, jag menar ljudet på den inspelade filmen ja gjort med telefonen, ljud kvalitén på egen inspelade filmer är inte alls bra, kan detta fixas om man rootar telefonen?

4. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

är det ingen här som har rootat sin telefon och testat att spela in i HD kvalitet?
    om det finns någon här som gjort det, blev ljudet bra eller dåligt om ni jämför med orginal froyo?