[Hjälp] Rootad mobil ska in på service

Discussion in 'Frågor och support' started by MrMult, May 15, 2011.

1. MrMult

MrMult Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Mobilen ska in på service eftersom service-stället som kollade min mobil verkar ha totalförstört SIM-kortläsaren. (..de bytte ut den eftersom en del samtal ekat för mig). Ingenting som har med SIM-kortet att göra fungerar.

Dum som jag var rootade jag telefonen direkt när den var tillbaka från servicen. Jag kollade aldrig om mitt SIM-kort fungerade i telefonen innan jag gav mig på root och custom rom.

Nu har jag kört nandroid-backup till
    Android 2.2
    basbandsversion 12.28b.60.140eU_26.03.02.26_M.
    Kernel 2.6.32.31-gf3f553d.
    Skapa nummer: 1.32.405.
    Innan jag skickar in mobilen kommer jag även göra en update till Gingerbread.

Hur får jag bort alla spår av root? Räcker det med att det står ACE PVT SHIP S-ON i bootloadern och att jag får SU denied i terminalen? samt har tagit bort Visionary etc.
    Jag har en Telia Desire HD. Någon med stock som kan säga vad du har för basbandsversion etc.?

Kan jag ha gjort något fel under rooten som gör att SIM-kortet inte fungerar i min mobil? Jag var inte helt säker på mitt goldcard, men det används väl bara för att få tillgång till att kunna köra vissa kommandon/roota? Vilket ju fungerade, jag testade både MIUI och CM7, har kört RUU också. SIM-kortet fungerar inte någonstans, är det något viktigt jag missat? Mitt sim-kort fungerar i andra mobiler.