ROM: Hjälp, sabbat min S4

Discussion in 'Galaxy S4 - ROM-filer och utveckling' started by TxF, Feb 10, 2014.

1. TxF

TxF Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Behöver hjälp. Rootade min S4:a och det gick fint.Städade lite bland appar som jag inte behövde. Har väl inte riktigt koll på vad som man kan ta bort och inte.. Men jag tog inte bort sånt som hör till systemet. Vidare städade jag bort alla .apk filer. Sen la jag in ett nytt typsnitt men blev inte nöjd så jag avinstallerade det som vanligt. Men av nån anledning blev det fortfarande kvar när jag kollade i epostmeddelanden. Gick in manuellt och tog bort det plus ett till som skulle varit kvar. Jag rebootade och sen var det kört. Den bootar upp till samsung loggan men sen står den där. Det står samsung på displayen och blå dioden pulserar svagt.

Efter det har jag försökt följande:

* Factory reset, funkade inte
    * Rootade igen med CF-Auto-Root-jflte-jfltexx-gti9505
    * Gjort backup på en annan S4, samma modell och försökte lägga den backupen på min, funkade inte får fel vid återställning av /data. Alla annat återställs.

Tänkte nu flasha stock ROM eller annat som funkar via Odin men hittar inga ROM filer jag kan ladda ner. Nån som kan hjälpa mig med det eller ge andra tips?

2. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    https://mega.co.nz/#!yExACT4b!AQrhLytMNaCDnLkVBHz8SCZKUoEKfWS0uI3V7WTFZzU
    Är du osäker på tillvägasättet, fråga först.

TxF likes this.
  3. TxF

TxF Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Back in business

Flashad med ny ROM å rootad. ;)