Problem: Hjälp!! skulle roota

Diskussion i 'Galaxy S4 - ROM-filer och utveckling' startad av tmyrg, 12 aug 2013.

1. tmyrg

tmyrg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Skulle roota min Samsung Galay S4 med Odin 3 men fick felmeddelande och nu står det " Firware upgrade encountered an issue. Please select recovery mode in Kies & try again.
    Vad ska jag nu göra? Snälla någon som snabbt kan berätta? Följde guiden men det sket sig! :(

Last edited: 12 aug 2013
  2. malajo

malajo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129

MINA ENHETER

Går det verkligen att misslyckas? o_O
    Starta luren i download-mode, flasha cf-auto-root, luren rebootar och sen e det klart. Hur kan man misslyckas med det?
    Vill inte vara elak nu men har hällt i mig några öl så mitt omdöme e kanske inte bästa just nu

Vet inte hur du ska lösa det men ladda ner en original-rom kanske och flasha in den?

3. tmyrg

tmyrg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Trodde inte heller att det skulle vara några konstigheter med att roota men får bara FAIL i Odin, har även testat och ladda in orginal rom med samma resultat! Börjar få panik!

4. acr

acr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Det är ingen fara!
    Det kommer bli så.
    Den gör inget annat än informerar, så det är bara lite störigt med meddelandet hela tiden.

Det du behöver göra är att gå in och frysa några Samsung appar. Är allt för hungrig för att hitta en post om det just nu, men det finns i denna forumdel information om hur man gör. Annars får du hojta i morgon så ska jag se ifall jag hittar bättre då.

5. acr

acr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Hittade tråden ändå, kunde inte sluta leta :)
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=94942

Däremot läste jag samtidigt på XDA att ifall man använder senaste ChainFire Autoroot så har de löst det problemet. Du kanske använde en gammal version?

6. tmyrg

tmyrg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Är den jag laddat hem och följt men får bara FAIL, testat olika versioner i Odin men med samma resultat! :(

7. tmyrg

tmyrg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Felet var USB kabeln! Nu funkar allt och lade in Google Edition 4.3 som ser ut att snurra! Tack alla som tog er tid! Nu kan jag sova! :)

8. malajo

malajo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129

MINA ENHETER

Om du ändå skulle lägga in en annan ROM så kunde du ju bara fixat det från första början så hade du fått root på "köpet"

9. tmyrg

tmyrg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Ja så är det säkert men alltid lär man sig ngt! Allt rullar på som det ska nu och är supernöjd med Rom:en! :)