Hjälp! STHLM Traveling ger force close på galaxy

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av johannilsson, 23 sept 2009.

1. johannilsson

johannilsson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Fick precis en kommentar från market att min senaste release av STHLM Traveling ger force close på Galaxy.

Inte lätt att debuga när man inte har mer att gå på eller har en galaxy själv. Så jag önskar att någon här som har en galaxy är villig att hjälpa mig. Kan någon reproducera felet? när inträffar det?

Finns ett bra program som heter Log Collector ifall ni inte har möjlighet att se loggarna via datorn.

STHLM Traveling
    http://www.cyrket.com/package/com.markupartist.sthlmtraveling

Log Collector
    http://www.cyrket.com/package/com.xtralogic.android.logcollector

Tack

2. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

HAr bara testat det en gång på min Galaxy, men då fungerade det. gillar programmet så kommer nog testa mer i dagarna, rapporterar om jag hittar något...

3. johannilsson

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tack :)

4. mardah

mardah Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har fått samma kommentar på min Allakartor-app. Tror mitt fel inträffar om både GPS och nätpositionering är avstängt... Dvs man använder en provider som är null :-)

5. johannilsson

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

ahh intressant ska kolla igenom min hantering där.

Önskar att man kunde få tillgång till stacktrace vid force close genom market admin, eller att det fanns inbyggt att man kunde skicka upp loggen till market vid force close.

Kanske hade varit något att bygga in i sitt program, ifall det krashar att man får möjlighet att maila en loggdump?

6. Perty

Perty Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det finns en app som heter SendLog som lätt mailar logen till vem som helst, be de som får en force close köra programmet och maila loggen.

Funkar suvveränt. Man behöver inte ha root eller nått annat.

7. johannilsson

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det här ska nu vara löst med senaste releasen. Det var inte relaterat till galaxy som tur var, istället var det att saltsjöbanan var inte inlagd som en transporttyp.

Tack för hjälpen

8. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Bra att du löst det!
    Jag har ett annat problem. Den hittar inte busshållplatsen Rädisvägen, funkar prima på webben. Rödklövervägen som ligger ~50m bort fungerar fint i din app, liksom astrakangatan där samma bussar som passerar rädisvägen passerar.

9. johannilsson

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hållplatser som heter samma som en gatuadress kan vara lite problematiska, jag måste förbättra felhanteringen där.

Men när jag söker efter Rädisvägen så föreslår den "Rädisvägen (Stockholm)" vilket ska matcha hållplatsen, däremot om jag skriver "Stockholm, Rädisvägen 3" så blir det adressen som den matchar.

Den tar i princip samma som kommer tillbaka från en sökning på sl.se, dock så kräver sl.se ibland att man måste göra flera val, detta sker rätt ofta vid adresser det är speciellt dessa fall som sthlm traveling inte klarar av speciellt bra idag.

10. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nu fungerar det, den har dock aldrig föreslagit någonting förut när jag skrivit rädisvägen?? Eller är jag blind och förvirrad (borde inte ha reagerat på det från början om allt funkade dock).

11. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ber om ursäkt för att jag endast kommenterade via Market-kommentar, men jag hade inte tillgång till dator vid tillfället.

Tack för att du ordnade det så snabbt.

12. johannilsson

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

hehe, får hålla tummarna på att det funkar i fortsättningen också då. Var rätt länge sedan jag gjorde någon ändring på apiet så det borde inte vara någon skillnad.

13. johannilsson

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Spelar ingen roll var man får in felen, upskattar bara att man tar sig tid att beskriva problemet. :)