Hjälp! Telefon stannat på boot-skärm vid factory reset

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av handgranat, 4 jan 2011.

1. handgranat

handgranat Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

La in Darky's v8.0 Gingerbread Edition tidigare idag. Allt fungerade perfekt.
    Efter några timmars användning kom jag på att jag ställt in fel google-konto då market inte kände igen de appar jag tidigare betalat för.
    Jag gick in under de vanliga inställningarna i Android och valde att göra en factory reset.
    Telefonen bootade om och då uppkom problemet. Den ville inte gå förbi första boot-loggan (den det står "Galaxy S, Samsung" med vit text).
    Jag har låtit den stå där i minst 45 min utan att den gjort något.

Att hålla inne power-knappen i 5-6 sekunder gör bara att den bootar om och återgår till samma skärm.
    Att ta ut batteriet gör att jag kan köra igång den i Download-läge. Försöker jag med recovery-läget istället, hoppar den till första boot-skärmen.

Är det någon som vet en lösning? Kan jag göra något från Download-läget?

Last edited: 4 jan 2011
  2. Ampa69

Ampa69 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Kommer du inte in i recovery läget för att köra in romen igen då, kanske det hjälper att installera den igen

3. handgranat

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det hade varit det bästa, men så är inte fallet tyvärr. Når inte recovery.

Last edited: 5 jan 2011
  4. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 117
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Omflash i Odin med tex JM9 från Samfirmware. Då har du 2e recovery direkt och kan lägga in tex Darkys igen smidigt.

5. handgranat

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag hade Voodoo lagfix aktiverat precis när problemet dök upp.
    Några problem när man flashar i Odin? Den gör väl om partitionerna och formaterar, eller har jag fel?

6. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 117
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Nu kanske du har löst problemet redan. Men iom att du inte får igång telefonen så har du inte mycket val. Kör in JM9 och om du inte gjort det tidigare så finns det guider här i forumet, tex här:
    Exakt samma gäller JM9.
    1.Ladda hem GT-I9000_I9000XWJM8...rar (Lösenord = samfirmware.com), CSC_I9000XEEJM1.rar och odin 1.0.rar samt extrahera dem till valfri plats.
    2. Starta telefonen I Download Mode (Stäng av den och starta den med [volym ned+hem+power] nedtryckta). Plugga inte in usb kabeln ännu, Odin3 v1.0 gillar inte det.
    3. Starta Odin3
    4. Bocka för "Re-Partition", kontrollera att "Auto Reboot" och "F. Reset Time" är bockade.
    5. Klicka på "PIT" knappen och välj s1_odin_20100512.pit filen.
    Klicka på "PDA" knappen och välj "CODE_I9000XWJM8.tar.md5" filen.
    Klicka på "MODEM" knappen och välj "MODEM_I9000XXJM4.tar.md5" filen.
    Klicka på "CSC" knappen och välj "CSC_I9000XEEJM1.tar.md5".
    6. Anslut telefonen till datorn och vänta tills telefonen dyker upp I Odin (ska stå Added).
    7. Tryck på "Start" knappen och vänta tills telefonen startat med den nya programvaran.
    Nu har du 2e recovery, lägg in en valfri ROM på interna minneskortet och CWM och se till att du döper om den till update.zip. Kan behövas startas 2 gånger.

Angående lagfix: Det där är en stor anledning varför jag inte använder lagfix, lättare och fixa luren om nått går fel och sen tycker jag inte lagfixen ger så mycket mer nuförtiden när firmwaren är bättre.

Last edited: 5 jan 2011