Problem: Hjälp, vad ska jag göra? Fel på skärmen vid leverans

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av uloxh, 11 aug 2012.

1. uloxh

uloxh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hejsan, som ni ser i rubriken så behöver jag hjälp, det ord så att jag precis (idag) fått hem min s3 och när jag surfade runt lite så märkte jag att det är en liten fläck på vänstra sidan av skärmen och en likadan fast mindre på höger sida. Fläckarna är längst ut mot kanten av telefonen. De syns bättre när man tittar på ljusa bakgrunder, t.ex. i webbläsaren samt när man tittar på skärmen från sidan. Här är en bild, dock inte så bra då jag tog den med min platta.
    [​IMG][/URL][/IMG]
    Jag undrar om någon annan har haft detta fel och vad jag ska göra, vad jag förstår så borde det här gå under doa? Tacksam för snabba svar.
    Mvh

2. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    DOA direkt!

3. uloxh

uloxh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ja, det får nog bli så, även om jag inte är jätte sugen på att skicka iväg den nu när jag precis fått den :cry:. Har du någon aning om hur lång tid det tar? Kan tänka mig att det kommer ta ett tag :(

4. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    ja, det är ju riktigt tråkigt... lider med dig..
    Vart har du köpt den? (har du köpt hos Telia så kanske du kan få en ny direkt i butik om de är schyssta men troligen blir den inskickad på displaybyte)

5. uloxh

uloxh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har köpt den på halebop.se :ehm:

6. kajsa_J

kajsa_J Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag skickade in min till försäljaren TDC för 22 dagar sedan och hoppas på att få tillbaka den kommande veckan. Fattar inte hur det kan ta så lång tid. Tydligen behövde de en reservdel som de inte hade i lager?!

Det var dock inte ett displayfel utan att den bara självdog: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=78695

7. uloxh

uloxh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tack för lyckobeskedet ;) Närå, tråkigt att höra, hoppas du får tillbaka din snart. Jag kan bara hoppas att dem inser att min inte går att laga och skickar en ny dirket. Vad jag har läst så har halebop ingen support utan man ska skicka direkt till tillverkarens support, och Samsungs Support kanske inte ens ligger i Sverige :cry:

8. XperiaS

XperiaS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

DOA x 2

9. uloxh

uloxh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hallå igen, visste inte riktigt vart jag skulle posta detta då jag inte hittade någon tråd om DOA-ärenden. Det var jag som skapade tråden och DOAde som flera här i tråden tyckte att jag skulle göra. Skickade den till adressen som jag fick av Halebop, det var till CR-Service i Kalmar (de har ingen egen support av sådant slag), googlade på det och såg att dem hade en hemsida, dock verkar det som att de heter både CR-Servie och Deltaservice? Hursomhelst såg jag att man kunde "tracka" paketet och se när dem blev fick paketet till verkstaden osv. Jag frågade om jag kunde få en inloggning på deras hemsida, det fick jag och då kunde jag se det här (dock stod det bara när de fick emot telefonen vid det tillfället):

1. Jag förstår inte riktigt vad dem menar med det de skriver, vad menar dem med det där kreditering?
    2. Är det är nåt jag ska göra eller om dem kommer säga åt halebop/samsung att skicka ny telefon? För jag tycker det verkar lite konstigt om de är klar med ärendet men det står inte att den har skickats från verkstad, dem borde väl vilja bli av med den så fort den är klar, det kan omöjligt ta 2dagar. Det skulle iofs kunna ha något att göra med att man kanske ska få en ersättningsprodukt?

För övrigt är jag ganska besviken på servicen, tycker det är dåligt att det ska ta från att de tar emot den 14:e till att dem börjar titta på den 23:e, förstår att de inte jobbar helgerna men ändå. Sen att det tar 4 hela arbetsdagar att upptäcka felet och ta beslut om att laga/skicka ersättningsprodukt. Jag menar, det tar inte 4dagar att upptäcka felet och besluta om det går att laga eller inte även om dem skulle ha lagat skärmen...
    Kan säga att det kliar lagom mycket i fingrarna efter att få telefonen nu, hann ha den i ca 2h innan jag packade ner den i kartongen igen när jag fick den och har varit utan den nu sen den 11aug då jag fick den. :neutral:

Mvh

Last edited: 30 aug 2012
  10. mate

mate Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Utifrån erfarenhet av andra Samsung-produkter (ej mobil), så innebär kreditering att service-verkstaden och Samsung kommit överens om att de inte kommer laga telefonen åt dig, utan du kommer antingen få en ny eller pengarna tillbaka.

Troligen är det inte felsökningen, utan kommunikationen mellan verkstaden och Samsung som tagit tid.

Ring Samsung på numret som anges och kolla status. Kanske dröjer det ytterligare några dagar innan det malt igenom till din återförsäljare.

11. uloxh

uloxh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Okej, tack för svaret, det gjorde det hela lite klarare, får ta och ringa och kolla med dem hur det ligger till :)