Hjälp! Vilken telefon bör jag välja?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Alexmon, 27 aug 2013.

1. Alexmon

Alexmon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Lite ny här på forumet, hoppas jag postar denna tråd rätt nu! :)

Det är så att jag har haft en HTC One X, nu sen releasen, och är hyfsat nöjd med den. Dock har jag lämnat in den på ett flertal garantireparationer. Nu var det dags att reklamera luren.

Då har operatören, erbjudit sig att välja valfri mobiltelefon, för samma pris som den var då jag köpte den. Vilket innebär att jag kan välja vilken telefon som helst i princip.

Har nu länge vart väldigt intresserad utav släktingen, HTC One, och har läst mycket gott om den. Gillar looken, innehållet osv.

Men nu har jag stött på ett problem.. Det är så att tydligen så blir HTC One väldigt snabbt överhettad (enligt vad jag har läst, rätta mig om jag har fel), liksom på min HTC One X. Vilket jag har känt vart ett problem.. Visst så vet jag att många telefoner blir överhettade, men tydligen så ska One, då vara den som då blir mest varm, utav marknadens telefoner.

Är lite halvt nojjig nu över detta problem, då detta kan bli väldigt frustrerande..

Nu efter en hel bok, så är min fråga till er.. Vilken smartphone bör jag välja? Och skriv gärna varför, både för- och nackdelar, då jag vill kunna jämföra lite :)

Har du en HTC One? Berätta lite om den!

Tack!

2. zetrov

zetrov Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

testa s4 eller typ iphone5 kanske ?

3. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Skulle också säga s4. Då får du en bra mobil med extra allt.

Taptaked all the way from Stockholm, Sweden.

4. Wafflez

Wafflez Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    Har inga problem med värme, tror att det problemet försvann med en update för länge sedan. Denna blir i alla fall inte varmare en S3:an sambon har :-)

Skickat från min HTC One med Tapatalk 4

5. Wafflez

Wafflez Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10

Skickat från min HTC One med Tapatalk 4

6. Claes B

Claes B Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Telefon:
    Pixel 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 4
    Telefon 2:
    Pixel
    Har inte heller några problem med värme, jag ångrar inte mitt köp en sekund. One!

7. Alexmon

Alexmon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om det nu inte är ett problem :) Så är min andra fråga lite lätt nu, här länge håller ert batteri?
    Min One X höll väl lite mindre än en halv dag. Lyssnar på musik rätt så ständigt, och så surfar man då och då. Är det samma sak med One? Liksom deflesta smartphones :) Man laddar så fort man får chansen för annars dör lillen?

8. Claes B

Claes B Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Telefon:
    Pixel 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 4
    Telefon 2:
    Pixel
    Vid normalt bruk så håller den för mig från en till två dagar, mycket surf (typ 1,5 h) och nån timme spotify och kanske navigerande så måste den laddas efter en dag, kanske 12-14 h.
    Vid "jobbbruk", med relativt lite användning av allt så håller den utan problem 35-40 h. La den på laddning i går efter 42 timmar med ca 27-28% kvar av batteriet, men då körde jag sista dygnet med energisparläge bara för att prova.
    I vanliga fall har jag alltid både wifi och datatrafik igång, har bara wifi hemma, på jobbet går den på 3G hela tiden.