Hjälp vill ha min Desire i tid!

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av amirali, 26 feb 2010.

1. amirali

amirali Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Hej!
    Jo jag har bokat en desire oss katshing med abonumang(stavning) men katshing har som datum för realese den 9 april, dustin den 29mars och cdon har 25mars jag vill ha telefonen så tidigt som möjligt men ajg vet också att cdon varje gång säger ursäkta men varan blev försenad och so on. Vet inte ska jag ha kvar min beställning oss katshing eller ska jag ta cdon/dustin..?:ehm:

2. Hessi

Hessi Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    346

MINA ENHETER

Hm, om du har en NetOnNet-"butik" i din stad så är ju det ett smidigt alternativ.

http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/htc/HTC-Desire(128486,3208)

3. amirali

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Nej inte riktigt bor i uppsala men är villig att hämta den i stockholm men dom har inget datum för realese på netonet

4. Hessi

Hessi Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    346

MINA ENHETER

Jupp, men det verkar som att de skjutit på releasedatumet. Har för mig att det var den 27:e mars förut.

Nu står det:
    OSB! Preliminärt releasedatum 100412
    Surt!

Edit: Verkar som att de flesta återförsäljare skjutit upp datumet till början/mitten av april.
    Katshing, CDON, NetOnNet osv...

5. amirali

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

mm grejen är att ungefär hälften av alla webbutiker har ungefär 9 april och andra mellen 25, 26, 27, 29 Mars...

6. ranting

ranting Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Den exakta releasedagen är väl inte officiell ännu, så alla datum du ser är mer eller mindre preliminära. Vet inte hur det fungerar när dom ska lansera en så pass "stor" produkt som det här, men jag gissar på att HTC vill hålla en någorlunda sammanhållen release dvs att de flesta kommer att kunna sälja den från samma datum. Sen är frågan vilka som kommer få in tillräckligt många telefoner på lagret.
    Om du ska förhandsboka i hoppet om att få en så snabbt som möjligt, skulle jag gissa att någon av de större återförsäljarna ger en bättre chans.

7. TopSolidBlog

TopSolidBlog Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mailade HTC och så här säger Norden ansvarige:

"Vi har för tillfället inget officiellt datum för när Desire kommer att släppas i
    Sverige, den återförsäljare vi har ett direkt samarbete med är Expansys så jag
    skulle föreslå att du kollar på deras hemsida www.expansys.se"

Expansys anger fn. 9:e april så man kan väl tro att det borde stämma ganska bra?

8. amirali

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Nice precis som katshing den 9 april då har alltså cdon och alla andra tänkt ut ett ungefär när telefonerna kommer fast igenkligen är det den 9 april:d Tack för att du kollade upp det!:D

9. Blashkyrk

Blashkyrk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22+
    Jag kan också verifiera att HTC's "huvudleverantör" i Sverige säger 9april för tillfället.

10. Yosemite

Yosemite Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För min del tror jag starkt på att Komplett/inWarehouse kommer få in den tidigt.
    Vi minns ju hur det var med HTC Magic och Hero, som dom fick in obrandade och olåsta långt före alla andra leverantörer pågrundutav att dom köper in telefonerna ifrån både leverantörer i Norge och Sverige.

Vi får väl se :)