hjälp

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Salvatrucho, 1 aug 2010.

1. Salvatrucho

Salvatrucho Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare alla

Har precis skaffat mig en SGS :) och precis hitta denna forum av en slump

Detta är min första smartphone

Så vidare till några frågor jag inte lyckats klura ut ännu, tänkte någon kanske kan hjälpa mig här.
    Nr1 när jag surfar på min nya nalle, säg tv3play som exempel, och jag vill kolla på något klipp, så står det "adobe flash player 10.1 is available for devices whit android 2.2. Pleas check whether the android 2.2 update is available for your device. " ????

Hur gör jag för att kolla detta & hur gör jag för att uppdatera ???
    Har läst lite här på forumet men inte hittat svaret, mer än att 2.2 uppdateringen inte verkar finnas för samsungs galaxy ännu, inte officellt iallfall om jag fattar det rätt, vad ska jag göra, för att få det o funka ?

nr.2 när jag går in på samsungs apps och klickar på uppdatera Asphalt5 för att aktivera spelet & prova, så får jag efter en stund felmeddelande att "Nätverket ej tillgängligt" :eek: ???? Nån som vet varför & vad ska jag göra för åtgärda det ??

nr3 har oxå läst till mig här forumet att vissa flashar sin SGS, vad innebär det o hur gör man det ??

nr 4 någon som vet någon bra länk till var man kan streama film & tv typ??, när man bara vill driva tiden

och så till min sista fråga, har märk att i sändningen så pendlar min text mellam 3g och bara H, någon som vet vad H:et står för, o vad innebär det ??

Daniel

2. nu1mlock

nu1mlock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    240

MINA ENHETER

1. Uppdatera till en läckt version av 2.2.
    2. Har dessvärre inget svar på denna fråga.
    3. Du byter mjukvara på din telefon till en nyare version. Läs min guide som är klistrad i forumet.
    4. Youtube?
    5. H står för HSDPA och är enkelt förklarat en snabbare variant av 3G.

3. borjeboy

borjeboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    skulle dock inte rekommendera någon som inte är van vid mobiler/datorer att uppdatera till en läckt version av 2.2 vad är det du ska se på tv3play? vidare kan du testa att ladda hem dolphin HD en annan webläsare som har flash lite vilket gör att den funkar på en del flash sidor

4. joejjeman

joejjeman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11 128gb

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11 128gb
    ROM:
    Orginal
    bättre o vänta med 2.2 tills det är lite stabilare versioner o "snällare" crack till dom..

5. strangnet

strangnet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Om det är flash lite i Dolphin så är det ju ingen skillnad mot standardwebbläsaren.

6. Salvatrucho

Salvatrucho Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ok. gött då vet jag det, thanks alla
    vad nice då vet jag vad H står för nu då hehe, gött o lära sig nåt nytt
    nu1mlock ska ta o kolla igenom din guide, thanks

Ska nog låta bli o flasha min nya nalla då, visst e man van o använda mobiler, men har inte fullt kolla på alla mjukvara program o så, så kanske bäst o låta bli för min del :D

tv3play var bara ett exempel ;)

en sisa fråga dock, kommer nallen själv meddela när man kan uppdatera till 2.2 o gör man det automatisk, eller ska man hålla koll på det själv ??