HJÄLP!

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av todiloo, 8 aug 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. todiloo

    todiloo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    SOS. Hjälp mig välja telefon
    Hallå. Så här ligger det till:

    Ska köpa mobil och har redan snöat in så jag känner till mycket om Android, även provat en del. Har ändå svårt bestämma mig.

    Blev påflugen av en försäljare från Tre på stan (förra veckan). Jag frågade vad en HTC Legend skulle kosta, fick svaret 399 per månad, 24 månader (Pott). Tyckte det var för mkt (då jag sett det tidigare i affär) hon ringer sin chef och jag får priset 299 kronor, och tackar jag. Idag upptäcker jag i en tre-butik att 299 är nya standardpriset (eller det kallas väl kampanj, men de lär ju aldrig höja igen. lite sur.)

    Jag undrar också om jag gjort rätt val av mobil, diskuterar med säljarna i butiken. Jag funderade väl mest på Samsung Galaxy S som alternativ, men det dissas av säljarna som tycker jag ska skaffa en X10:a.

    Nu sitter jag med en X10 och en Legend kommer på posten. (tanken är att jag ska lämna tillbaka den ena). Min valsituation:

    a) vill jag ta Legenden (299 per månad, som jag får använda, 24 mån)
    b) vill jag ta X10 (399 per månad som jag får använda, 24 mån)
    c) vill jag inte ha någondera utan altenativ vaddå?

    HJÄLP! (tänker använda telefonen för ringa, mp3, kalender och internet, främst)

    ps. ytterliggare fråga: finns någon annan anledning för tre att så starkt promota X10?
     
  2. RaketRobert

    RaketRobert Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2009
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Först och främst ska du ha cred för din rubrik, den är verkligen bra. Jag fattade direkt att du hade panik och det var kris.

    Nej helt ärligt så sög den, jättemycket till och med...

    För att svara på din fråga, har du klämt på båda? De är ju lite skillnad i byggkvalité. Polarens x10 är riktigt fin men den är ju lika plastig som småkidsens mopeder. Något jag inte riktigt gillar.

    Jag hade nog tagit en desire om jag fick välja helt fritt men så är nu inte alternativet vad jag förstått.
    Legenden är ju riktigt fin, hade nog kört på den faktiskt om jag vore du. Föredrar du en större skärm vid surf är ju dock valet klart, då är det X10 som gäller.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.