Hur rootar man sin Hero är det bra att göra det? finns det olika rootningar? kan någon bara föklara för mig hur det funkar? Tack på förhand
jo läste igenom lite snabbt tack för sidan! men vad är en root? typ som ett annat windows om man förklara lätt? skall jag rooota är det värt att göra det? hur blir mobilen bättre?
Roota är ungefär som att jailbreka en iphone, om du gör det mister du troligtvis garantin. Men om du gör det får du mer "låg nivå" tillgång till telefonen och du kan då tex lägga in custom roms. Folk gör detta bland annat för att de upplever att HTC sense är långsamt eller bara bling-bling. En custom-rom kan också ge dig tillgång till senaste android versionen (2.1), dessutom kan du få betal apps via market.
hmm ok då har man lite mer klarhet! tack fö information men har du rootat eller? är det nått man bör göra?
Hmmmm. Att inte roota sin Hero, är som att äta bröd utan smör. Du tappar hälften av finesserna med telefonen. massor av saker som inte går att installera. Dessutom om man som jag bara kör Linux, så känner man sig hemma med full access till telefonens inre. Roota kan du jämföra med Windblows Adminkonto.
ok jo det verkar ju som att alla gör det! men kan man återställa mobilen sen eller? eller är det väldigt riksabelt? finns det olika root som du har linux vilka olika finns det och vad är det för skillnad?