Har införskaffat en HTC Incredible och har problem med att det går åt mängder med datatrafik. Jag tror inte att det är relaterat till just min Incredible, men det är inte omöjligt att det är relaterat till HTC. Mod får gärna flytta tråden om den ligger fel.
Fick telefonen i onsdags och redan i fredags hade jag gjort av med en vanlig "månadsförbrukning". Misstänkte först att det skulle kunna vara Google+ som drog datatrafik, men efter att ha haft en viss kontroll på trafiken medan jag är inloggad så verkar det inte så troligt. Stängde av Wi-Fi under den gångna natten och nollställde NetCounter, och när jag nu kollar så står det 274mb under förbrukat på cell...
Konton & Synkronisering
Bakgrundsdata: Ja
Auto-synk: Ja
Aktier: Avstängt
Facebook - Synka kontakter: Ja (ändrat nu)
Facebook för HTC Sense - Synka Realtidsflöde: Ja (ändrat nu)
Facebook för HTC Sense - Synka Kontakter: Ja
Gmejl * 3: Synkar enbart mejl
Gmejl Huvudkonto - Synka Docs: Nej
Gmejl Huvudkonto - Synka Google+ Notifications : Ja (ändrat nu)
Gmejl Huvudkonto - Synka kontakter: Ja
Gmejl Huvudkonto - Synka Gmejl: Ja
Gmejl Huvudkonto - Synka Kalender: Ja
HTC Sense - Synka HTC Sense: Ja (ändrat nu)
HTC Sense - Synka HTC Hub: Ja (ändrat nu)
HTC Sense - Uppdatera schema: När objekt ändras (push)
Nyheter - Synka nyheter: Ja
Nyheter - Uppdatera när den är öppen: Ja
Väder - Synka väder: Ja
Väder - Uppdatera när den är öppen: Ja
Synkar även e-mejlen på jobbet, vilket jag gjorde även på min Desire.
Synka e-post: Ja
Uppdatera när den är öppen: Ja
Nedladdningsalternativ: Alla dagar
Storleksgräns: Maximal
Uppdatera schema: Var 60:e minut
Hämta meddelande: Automatiskt
Mapp för synkning: Inkorg, Sänt
Synkronisera borttagna meddelanden: Ja
Synkade e-posten likadant på gamla luren. Dock osäker på synkronisera borttagna meddelanden var med där. Utöver detta har jag då som vanligt varit inloggad på Facebook samt Google+.
Jag var inne på att det var Google+ som förbrukade så mycket tidigare, men det verkar inte så. Det bör vara något annat, och troligen då något av det jag har listat här ovan. På min tidigare Desire körde jag likadant och hade aldrig några problem med hög åtgång, dock med den skillnaden att den inte var kopplat till HTC Sense och HTC Hub samt att jag inte hade Google+ då. Kör även "nya market" som verkar cacha ganska mycket, och som står som aktiv process. Har dock svårt att tro att market taggar när man inte har applikationen öppen, och framför allt inte dom mängderna. Det var inte heller installerat vid första förbrukingstillfället.
Datatrafiken kontrollerar jag via NetCounter.
Tips på vad det kan vara som drar så mycket?
Last edited: Jul 17, 2011