Högtalare med docka till Androidtelefoner?

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av art0101, 29 dec 2010.

1. art0101

art0101 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    347

MINA ENHETER

Står i valet mellan Iphone4 och LG Optimus 2x. En sak som slår mig är att det finns en sådan mängd av extra tillbehör till Iphone. Finns det t.ex. någon docka med högtalare till Androidtelefoner? Jag antar att de olika modellerna ställer till det vad gäller dimensioner osv.?

2. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Det handlar ju egentligen inte om Android som sådant utan om det finns till den telefonen, som du skriver.

Men eftersom den har 3,5 mm hörlursingång så finns det ganska många tillbehör att välja på eftersom det är en så universiell ingång.

Har tyvärr inga länkar men det borde komma upp vid en sökning på Google exempelvis.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

3. cewan

cewan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Eller köp en högtalare med bluetooth, så slipper du koppla in telefonen alls :-)

4. art0101

art0101 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    347

MINA ENHETER

Tack för svaren. Bluetooth högtalare har ju inte alltid så jättebra ljudkvalitet. B&W:s Zeppelin för Androidtelefoner vore schysst. Skulle väl inte vara så svårt att få till en universaldocka egentligen?

Läste ngnstans att iPhone 4 återger musik bättre än de flesta andra Androidtelefoner. Stämmer detta eller är det bara en myt?

5. RebukePete

RebukePete Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Av dom Androider jag testat (Acer Liquid och LG Optimus One) i jämförelse med iPhone (både 3 och 4), så verkar iPhone ha betydligt bättre förstärkare/ljudåtergivning, framförallt vad gäller utvolym (vilket egentligen bara ställer till med problem när man håller på och byter mellan ljudkällor).