Högtalare sprakar vid samtal!?!

Diskussion i 'Desire HD' startad av Mubaslat, 12 dec 2010.

1. Mubaslat

Mubaslat Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hejsan!

Har ett problem, igår morse när jag skulle ringa far min hörde jag att det var något konstigt, pipljuden lät annorlunda.
    Och det gjorde även dom jag pratade med, det är ett sprakljud som inte riktigt stämmer, kan jag ha lyckats spräcka den högtalaren? Hur i he**** har det gått till isåfall?

Jag har testat att blåsa lite försiktigt med munnen mot högtalaren i hopp om att det bara är lite skit som tagit sig dit på något konstigt sätt, men tyvärr. Imorrn kommer jag testa tryckluft försiktigt.

Någon som varit med om något liknande?
    Lutar väl åt att ringa komplett om någon dag och höra vad de har att säga, förhoppningsvis får jag en annan telefon omgående.

/ Anders

2. Fnikanor

Fnikanor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Om du ska köra med tryckluft bör du vara äckligt förskitigt.

3. LaWendel89

LaWendel89 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min telefon brusar/knastrar/surrar och lever fan vid samtal med inre högtalaren. Finns nu ett flertal trådar här på swedroids angående detta fel.

Tips: lägg ner det där med tryckluften, troligtvis fel på mjukvaran och för att blåsa rätt på den får du hålla på länge :) Även emot mina principer att behöva koppla sin nyinköpta svindyra superömtåliga elektronikpryl till 8bar tryckluft och blåsa liv i den