Högtalare till Android

Discussion in 'Allmänt' started by extasy, Nov 16, 2011.

1. extasy

extasy Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Börjar bli riktigt trött på att det saknas system för att koppla android till stereo på ett snyggt sätt med laddning.

Finns en uppskö till Iphone men till android verkar det vara stört omöjligt att hitta något vettigt. Har sätt att Philips har en produkt som finns men enligt recensioner så är det dåligt ljud.

Nu har jag kontaktat Bose, B&W och Harman Kardon och frågat när de har tänkt att släppa en Android produkt, Bose har jag bara fått vaga svar av ännu men har begärt att de kontaktar utvecklings avdelning för en eta.

Skulle vara bra om flera ville försöka påverka tillverkarna i att ta fram vettiga produkter till Android.

Eller om någon har något förslag på en klockren produkt så kommentera det gärna. Är ute efter en kompakt högtalare med stort ljud!

2. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Då Androidtelefoner produceras av flera olika tillverkare, så skiljer sig uttagens positioner från telefon till telefon. På iPhone så är uttagen på exakt samma ställe på alla deras olika modeller vilket gör att det blir lättare att göra en docka/högtalare. Sen har vi det faktum att iPhone kan skicka ljud genom ladduttaget gör att man slipper en 3,5 mm sladd.

3. lupus

lupus Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Problemet med separata sladdar för ljud och laddning går ju att lösa med MHL. Då är det bara problemet med placering av kontakten kvar...och att knappt några telefoner har MHL (än).

4. milky81

milky81 Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
  5. Json_81

Json_81 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Snyggt är ju fortfarande ett problem, men de flesta stereos med USB kan du ju bara koppla en USB-sladd och mounta minneskortet.

6. Blomsternisse

Blomsternisse Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Skippa sladdarna och kör Bluetooth i stället.

7. lupus

lupus Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

HiFi över blåtand låter helvete ju. Möjligtvis DLNA isf., men nu efterfrågade ju TS inbyggd laddning.

8. extasy

extasy Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag vill ha hela integrationen att det sitter snyggt i dockan och att det låter bra, Philips lösning har ju löst dock problemet. Men där är det ju problem med att man kör blåtand. Att ha kablar som ligger och slänger för att få en iphone anslutning gillar jag heller inte. Skulle som sagt vilja köpa en ren android produkt.

9. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Och som någon sa så finns det ingen "ren androidprodukt". Android är ett OS som tillverkas till flertalet leverantörer som sätter sina kontakter på olika ställen.

Om dockan är det viktiga i ditt val av telefon så blir det en iphone!