Högtalare?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Goodbody, 2 maj 2010.

1. Goodbody

Goodbody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

vilken Android har bäst högtalare när det kommer till att spela upp musik via högtalaren, jämfört med Nokia 5800?

frågar i min flickväns vägnar för hon har inte registrerat sig än men när hon joinar forumet lär hon heta voidberry

2. Voidberry

Voidberry Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Yep, nu är jag här :D
    Undrar som sagt om det finns någon androidlur som har högtalare som kan mäta sig med de på min 5800...

3. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Nu vet jag inte hur 5800 är, men jag tycker det är helt okej ljud på de flesta androidlurar. Om jag gämför min spica med min förra telefon (HTC S730) så vinner Spican stort. Tyvärr så finns det ingen equalizer som täcker hela systemet, utan det är bara enskilda musikspelare som har inkluderat detta.

4. Landell

Landell Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag hade en 5800 innan min Legend som jag har nu, 5800 spöar min Legend med hästlängder.

Har faktiskt aldrig hört en telefon med bättre ljud än 5800an.
    Men man kan ju faktiskt köpa till sånna små högtalare som man kan koppla in, de ger ju ganska bra ljud faktiskt.

5. Goodbody

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

samma här men 5800 kör ett ostabilt symbian sen skulle jag tippa på att X6 från nokia har lika bra ljud men den kör ju också ostabila symbian

6. Raketostkostym

Raketostkostym Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

GSMarena gör utförliga tester av den inbyggda högtalaren i sina recensioner. Denna tabell från HTC Legends recension kan ge lite rådgivning kanske. :)

http://www.pici.se/pictures/ITdjPowxa.jpg

Själv har jag inte så mycket att jämföra med. Högtalaren är ljusår bättre än min gamla Sony Ericsson i alla fall. Skulle inte förvåna mig om den var sämre än 5800:an dock. Tyvärr brukar ju "budgetmobiler" ha de bästa högtalarna. :P

Last edited: 2 maj 2010
  7. Voidberry

Voidberry Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, jag får väl kanske ta mig någonstans där jag kan testa hur bra ljud det är i telefonerna och se om det är någon som duger åt mig.

Jag gillar nämligen ljudet i min 5800, men jag stör mig på att den har ganska dålig kamera (om man inte är ute och fotar i dagsljus) och att den börjar bli väldigt seg. Skulle gärna vilja ha en ny telefon, men då har jag ganska höga krav, jag vill ju inte att någonting ska bli sämre :P

8. Goodbody

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ja du älskling vi får väl gå på MediaMarkt när du kommer upp