Högtalartelefon, kraschar och annat sen 2.2

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av nollbit, 26 aug 2010.

1. nollbit

nollbit Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sedan jag uppdaterade till FroYo så har jag börjat få ganska många problem med min Desire.

Det första problemet var att billäget gick på hela tiden, vilket löstes med hjälp av tråden om billäget här på swedroid (tack!). Detta gjorde att högtalartelefonen gick på av sig själv så fort man svarade eller ringde och att det inte gick att skicka SMS.

Nästa problem är att högtalartelefonen fortfarande slår på sig själv lite hipp som happ. Ibland direkt när man svarar i telefonen, ibland mitt i samtal. Ibland när högtalartelefonen går på så försvinner allt ljud helt istället för att bara bli högre.

Vidare så slår skärmen på sig hela tiden. Även om man stänger av skärmen (med ett tryck på knappen på ovansidan av telefonen) så slås den på igen efter några sekunder. Ibland kan telefonen ligga i 10 minuter och sen helt plötsligt slå på skärmen igen. När detta händer i väskan eller när man sover så ryker batteriet ganska fort.

Nästa problem är ju då att mediavolymen ibland slutar reagera. Det vill säga: man kan sänka / höja ljudet bäst man vill och det händer inte ett skvatt. Detta har hänt även på 2.1, men då fungerade det alltid att sänka volymen till noll och sen börja höja den igen.

Är det fler som har de här problemet? Detta, tillsammans med det faktum att Google fortfarande inte fått tummen ur och fixat betalappar till Sverige, gör att jag kraftigt överväger att gå över till den onda (men fungerande) Apple-sidan och köpa en iPhone 4.