Håller på bli galen på min samsung note 4 Allt fler jag ringer till nu säger att det låter som jag har en högtalartelefon när jag pratar att det låter eko. På telefonpadden finns det en ikon för att aktivera högtalartelefon men den aktiveras aldrig när jag kollar under samtalet Jag vet inte om det är något annat som stör ex datorn i bostaden. Skicka in den på felsökning 3 veckor är bara bortkastad tid för de kommer inte testa ringa med telefonen Så hur ska man göra?
Jag tycker det låter som att det kan vara ett mjukvarufel. Omstart skriver du inte att du gjort så det blir rekommendation ett. Två blir systemåterställning
Jag har gjort båda Det konstiga är det kanske är 50% som säger högtalartelefon men 50% inte Jag har pratat med tele 2 och fått bekräftat de tycker det låter bra Jag har pratat med samsung support de tycker det låter bra Jag har skiftat med LTE/WCDMA/GSM och WCDMA/GSM Men samma resultat Fick svar av samsung att 4G kan krocka med 3G och analoga mottagare Vet inte vad man ska felsöka mer När jag pratar med personer via min samsung note 4 via deras skype och deras internet Då kan det alltså låta bättre ringa 1000 mil avstånd Men ringer man 5 mil i Sverige sämre
Kan du se något geografiskt mönster? Tänker om du har problem mest mot en mast av flera. En annan sak som slog mig är att säljare brukar ta till standardlösning 1a, byta sim-kort mot det mesta. Kunde ju vara en enkel åtgärd. Jag förstår ju hur du tänker kring att skicka in den. Teknikern lär ju inte ringa tio samtal till en fysisk person och utvärdera men jag inbillar mig att ett sånt här problem skulle kunna märkas i en testrigg