Högtalarvolym

Diskussion i 'Xperia neo' startad av Lidodido, 17 jun 2011.

1. Lidodido

Lidodido Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Tjenare

Sitter idag med en HTC Wildfire och funderar på att gå över till SE-träsket igen efter att ha tagit uppehåll pga missnöjdhet. HTC har funkat bra men lite för krävande interface på för slö telefon så dags att byta! :)

Läste att högtalarvolymen vid inkommande samtal var väldigt låg. På GSMArena fick den bottenbetyg där, mer än 10db lägre än Arc vilket gör en välda skillnad. Hur tycker ni den låter? Om ni har den i jackfickan i hallen och kollar på TV lite svagt i vardagsrummet, kan ni då höra den bröla i bakgrunden?

En fråga till också, gäller väl även till Arc-ägare, har ni provat spela upp DivX på den? Har gett upp hoppet om att spela MKV, men funkar ett nerladdat avsnitt av nån random sitcom i normal komprimering utan att måsta konvertera? Nån som provat Rockplayer/ Mobo Player eller allt vad de nu heter?

2. nickerejv

nickerejv Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tycker att högtalarvolymen för samtal fungerar utan några problem. Kan inte säga att jag upplever den som låg. Däremot högtalaren på baksidan kunde ha varit lite bättre, känns som mycket diskant o plast. Var mer nöjd med ljudet som kom ur min x10 mini.

Serier med xvid fungerar fint med mobo player.

3. Lidodido

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Själva ringvolymen då alltså? Har väl visserligen sällan på max men bra att veta man kan höra den från avstånd om det behövs.

Låter bra med xvid, kul att kunna tanka in nån säsong Top Gear om man ska iväg och får tråkigt :) Du har inte gett dig in på MKV x264?

4. nickerejv

nickerejv Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ringvolymen är väl som alla andra telefoner. Jämförde precis mot x10 mini det vara mer bas i minin, dock lika högt.

MKV filer hackar en aning, samt det är lite fördröjning på ljudet med software-decoding i mobo player. Med HW i mobo går det inte alls, grön bild samt 1-2 FPS.

5. Lidodido

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

OK, tack för svaret! MKV får man klara sig utan, så länge den klarar divx/xvid klarar man sig ju gott och väl :) Lutar starkt åt ett köp :)

6. sampis

sampis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gick från wildfire till neo och är riktigt nöjd med uppgraderingen :-)

7. Lidodido

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Kul att höra, blir ju samma byte för mig så :) Just ja, en fråga till! HDMI-kabel, ingår det? Läst vissa på minhembio.com som fått med kabel men det verkar inte göra det som standard. Hur ligger det till med det? Och har handsfreen svarknapp? Antar att det inte är 3,5mm-uttag på micen på handsfreen så man kan sätta dit valfria lurar?

Tack för alla svar, behöver all input man kan få så man får den perfekta luren :)

8. FlinuX

FlinuX Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Köpte min Neo på telia, där ingår HDMI-kabel. Handsfree har svarsknapp japp. Telefonen har 3,5mm uttag så man kan sätta dit vanliga lurar om man vill lyssna på musik, dock får man göra någon specialare om man vill ha valfria lurar efter handsfree-micken, eftersom den inte är delbar. finns ju lite aftermarket grejer att köpa isåfall.