Fråga: Högtalen slutar fungera en gång i veckan

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av greenlight, 1 aug 2012.

1. greenlight

greenlight Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Någon som har liknande problem?

Ljudet på högtalaren försvinner en gång i veckan. Då slutar ringsignalen/smsa låta. Självklart är mobilen inte inställd på ljudlös då. När man ringer ett samtal vid dettta tillfälle och sätter på högtalartelefonen då är det också helt tyst. Samma sak när man spelar upp ljudklipp.

När väl detta händer så kan det pågå i timmar. Då hjälper det heller inte att stänga av telefonen eller att återställa den. Senaste mjukvaran är också installerad.

Någon som har samma problem? Den var inne hos Anovo men de hittade inte felet. Därför skickade jag in den igen igår och bad de köra långtidstest då detta "bara" händer en gång i veckan. Tele2 butiken noterade också felet i butiken och skrev in det i felrapporten.

Gpsen krånglar också. När jag står helt still ut och har fri-sikt så hoppar den runt och kartan snurrar runt. Använder Google maps (senaste). Detta händer inte alltid heller ibland kan det fungera perfekt.

2. gatsten

gatsten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    3
    Telefon:
    One Plus 11 5G, Nexus 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    One Plus 11 5G, Nexus 7 Pro
    ROM:
    Original
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 (2nd)
    jag har samma bekymmer med högtalare som lägger av men betydligt oftare än en gång i veckan. När ljudet försvinner hörs ett svagt "knäpp" och sen är det bara att vänta tills ljudet behagar att återvända. Inställningar i telefonen är rätt.
    Har detta bekymmer plus att jag hela tiden tappar kontakten med nätet. Många gånger varje dag. Måste väl lämna in den men hur kul är det?:(