Höja datahastighet - Telenor?

Discussion in 'Telenor & Vimla' started by Spineshank, Dec 4, 2012.

1. Spineshank

Spineshank Teen Droid Medlem

Telefon:
    OnePlus 7T Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro
    Någon som har koll på hur stort påslag man får om man höjer datahastigheten hos Telenor? Har ett 399kr/mån abb (lur ingick) med fri surf, dock begränsad till 3mb/s.
    Eftersom jag nästintill alltid kommer upp i 3-3.5mb/s i speedtest på dom platser jag besöker mest - så gissar jag att jag skulle kunna kräma ur mer ur Telenors nät.
    Frågan är hur mycket skulle det kosta? Och är det bäst att göra det på webbsidan, i butik eller i telekundtjänsten..? Känns som man får olika deal beroende på vem man frågar..

2. droidaren

droidaren Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

jag har upp till 16mb och kommer sällan upp över 3mb ,missnöjd javisst men är det hög belastning på nätet så går det långsammare,kanske du har bättre tur,men tänk på att det inte ingår så mycket datamängd längre.

3. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Vad jag vet så kan man väl inte ens köpa till högre surfhastighet som en tilläggstjänst, det som går är väl att byta abonnemang.

4. Cornflakes

Cornflakes Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad jag vet så har de olika plustjänster du kan lägga till på ditt abonnemang. säg 16mbit för 99 extra i mån eller så. Kolla med kundtjänst vad som gäller för just ditt abonnemang.

De har haft sådant förr om åren iallafall. Du kan även logga in på hemsidan "Mina sidor" och kolla direkt vad som finns i din lista för Plustjänster.

Btw så har jag en gammal plus tjänst från 2009 med 6.5mbit/sek. Och det får jag faktiskt ut enligt tptest. Senast jag testade hade jag 6.53mbit ned och 1.35mbit ut. Vilket är riktigt bra med tanke på abonnemanget. Att du bara får ut ca 3mbit på ett 16mbit max abonnemang låter lite dassigt :/

Last edited: Dec 5, 2012
  5. Json_81

Json_81 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag bytte till pott 249 från gamla surfa som var spärrat till 3MBit.
    Desvärre fick jag inte speciellt mycket högre hastighet på jobbet, där jag utnyttjar det mest. Men på andra ställen är 6-9MBit inte ovanligt (Telefonen klarar 14.4, så gissar att det är den som begränsar, en polare har fått över 20MBit med iphone5 på samma ställen).

Däremot verkar de ha ändrat igen sen jag bytte så det är trafik-tak på 249 och 349, så 449 borde vara bästa valet.

6. Reinhold

Reinhold Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Det fanns en tjänst för 99 kr så fick vi upp till 10 mbit/s (eller om det var 16).
    Vet inte om den finns kvar.
    Du kan byta abonnemangsform till 449 och få upp till 30 mbit/s.
    MEN - har du som jag det där kampanjabonnemanget 399 och (i mitt fall) Nexus ingick så kommer du förlora den specialrabatten.
    I kampanjabonnemanget har vi 250 kr i månadsrabatt som drar av telefonkostnaden och plustjänster så långt det räcker.
    Med 449 abonnemanget så får vi bara 150 kr i månadsrabatt.

Edit: Har du en förhöjd månadsavgift (avbetalning för telefonen) som max är 150 kr så kan du ju byta utan problem.

Last edited: Dec 8, 2012