Hör inte mobilen i fodralet?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Androidfantast, 12 jul 2010.

1. Androidfantast

Androidfantast Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hör inte min Nexus när jag har den i fickan samtidigt som den är i det medföljande fodralet. Missar alltid samtal för att jag inte hör ringsignalen och då har jag prövat med flera olika sen så har jag hösta volym. Är det fler som har samma problem? Funderar på att klippa hål i fodralet för att man ska höra den. :eek:

Last edited: 12 jul 2010
  2. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Hör du inte när det ringer i fodralet, prova att inte använda fodralet :P

Skämt å sido, men ser faktiskt inte många anledningar till fodralet.

3. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Jag tycker volymen är rysligt dålig i fodralet och blir nästintill ohörbart i fickan. Det är bara skakningarna som räddar mig från att missa samtal när jag är ute och går.

Tips: Du kan ändra titeln. Tror att det räcker med att du dubbelklickar på den i översikten (https://swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=38)

4. mrmozart

mrmozart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mm, jag brukar missa samtal med...

5. Androidfantast

Androidfantast Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack! Visste inte om det :)

Riktigt irriterande att missa samtal och sms blir garanterat missade. Annars tycker jag det fungerar väldigt smidigt med fodralet och mobilen är helt skad- och repfri så vill fortsätta ha det.

6. Gilgamesh

Gilgamesh Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 761
    Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB
    köp bara ett skydd till den så är problemet löst...

7. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Skydd och skal har inget på en mobil att göra. Har kört utan och haft den med nycklar i fickan, i tjejens handväska, i träningsväskan, i diverse fack på bilen och tappat den flera gånger, har bara ett litet märke på baksidan som inte syns utan bara känns lite lätt.

Sluta fjanta er och använd luren som den är tänkt. Den är extremt hårt testad för att tåla en massa.

Tycker det är extremt komiskt med folk som köper ett stort fult skal som gör att mobilen tappar alla proportioner och sen klistrar de gärna på ett bubbligt skydd för skärmen för att "inte repa mobilen". Så istället för en snygg och stilren mobil så som kanske kan få en liten repa på batteriluckan så går de runt med en stor ful jävla klump. Vad är det för vits med att ha en fin mobil om den aldrig syns ändå?!

8. alongusername1

alongusername1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Håller med, skal är inte min påse chips heller :) Har faktiskt aldrig haft min i det medföljande fodralet så kan inte uttala mig om hur det blir, men jag tycker att volymen är jävligt hög om man inte har det i alla fall. Har på ca 75% i volym, har jag högre så låter det så högt att alla inom 10 meter vänder sig om kollar på mig när det ringer :P Men jag vet att farsan tyckte att det lät ganska lågt när han använde det medföljande fodralet men då sa jag åt honom att skippa det och hans telefon ser fortfarande som ny ut (förutom att han mosade skärmen genom extremt tryck när han bar en pelarborr, men det hade inte hjälpt vilket skal han än haft då haha)

9. Fredro

Fredro Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    håller med de ovanför. Våga köra utan kondom-fickan även om det känns säkrare med den på så funkar det bra utan också :)

10. Pasulj

Pasulj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Kör som du dock har jag fått repor på min skräm, tycker också det är onödigt men allt sånt skit dock använder jag fodralet när jag jobbar för att skydda mot damm.