Hörlurar för videomöten på jobbet

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Barstar, 5 jan 2023.

1. Barstar

Barstar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Hej

Det knorras i leden om att jag hörs dåligt när vi har möten på jobbet. Kör idag på vanliga ear pods från Apple, de gamla hederliga med 3,5mm kontakt och sladd. Söker nu tips. Köper jag ett par för max 600-700 nånting så kan jag få tillbaka pengarna av jobbet så det är den prisklassen som jag är intresserad av.

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 219

MINA ENHETER

Barstar gillar detta.
  3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 179
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Buzz gillar detta.
  4. opuschen

opuschen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    307

MINA ENHETER

Jag är rätt nöjd med mina Jabra Elite 45h vad gäller just mikrofonkvaliteten. Riktigt bra ljud för pengarna också, sedan är kanske inte komforten på topp. Jag köpte mina för några hundralappar begagnade, och det faktum att de har typ 40 - 50 timmars batteritid gör dem kanon för att ha på kontoret.

Håller med tidigare postare att mikrofonboom tenderar vara bättre, men dessa har varit imponerande tycker jag. Iaf för de hundralappar jag betalade begagnat.

Barstar, Buzz och bernard gillar detta.
  5. Barstar

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Tack för tips. Ska kopplas till dator. Gärna 3,5mm.

6. bernard

Mottagna gillanden:
    47 179
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Satsa på ett med USB-A i sådana fall, om datorn inte har USB-C (fördelen med UCB-C är mest att det är enklare att ansluta till telefon/platta också). Ljudkortet i datorn är i regel rätt dåligt och brukar ha lite missljud/störningar, så köper du ett headet med USB som har inbyggd DAC osv blir det i regel bättre och mindre strul helt enkelt: https://www.dustinhome.se/product/5011231924/modern-usb

Alterantivt kan man ju använda en USB-A->USB-C-adapter också. USB A är ju egentligen på väg bort, så beror lite på hur framtidssäkert/flexibelt man vill ha det.

BrearedsDea gillar detta.
  7. Barstar

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Fick precis mail om att en ny dator är beställd till mig, skräckblandad förtjusning...

Avvaktar att jag får den så vet jag vilka kontakter jag har att tillgå. Lutar åt en USB-C då.

Buzz och bernard gillar detta.
  8. Buzz

Mottagna gillanden:
    2 219

MINA ENHETER

Barstar och bernard gillar detta.
  9. Buzz

Mottagna gillanden:
    2 219

MINA ENHETER

Så kan det gå om man har dålig mikrofon. :D

TANDEMCYKELN, Stemag64 och Barstar gillar detta.
  10. bernard

Mottagna gillanden:
    47 179
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Du kan sätta denna på prisbevakning med, den brukar gå ned till ~750 kr till och från, om du vill ha ett trådlöst/BT-baserat: Microsoft Modern Headset Wireless On-ear Headset (Hörlurar)

Fast om du får en ny dator/laptop kan det vara så att mikrofonen i den fungerar utmärkt för ändamålet, och då behöver du kanske inte köra lurar alls.

11. Barstar

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Kollar in dem också. gillar tanken på usb-c eftersom jag inte har några hörlurar där micken funkar bra för samtal på mobilen. Har både airpods och oneplus buds men de verkar inte hålla längre. Eller så kan jag inte prata som folk...

12. mul

mul Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    436
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Väldigt många som kör dessa på mitt jobb:
    https://www.dustin.se/product/5010807076/evolve-65-ms

Själv kör jag Sony hörlurar trådlöst. Brukar bugga ibland med ljudet men inte ofta man stör sig på det. I början var det mer men hade fel drivrutiner på datorn.

Barstar gillar detta.
  13. opuschen

opuschen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    307

MINA ENHETER

Jag körde första jobba-hemma-halvåret med denna:
    https://www.netonnet.se/art/dator-s...ner/trust-gxt-210-usb-microphone/225207.8920/

Fungerade överraskande bra. Jag testade olika mickar/headset på en grupp studenter över Zoom och det visade sig att den var mest uppskattad. Det är väldigt smidigt med av/på knapp vid möten etc, men jag slutade använda den då jag började ha längre föreläsningar och längre möten då iaf jag far runt lite för mycket för att en fast mick ska funka bra för mig, men själva enheten var det inga fel på alls.

Prisvärdet i den är dock högt, tyckte jag. Rekommenderas!

Barstar gillar detta.
  14. ludvigsvensson

ludvigsvensson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    När du letar efter hörlurar för videomöten på jobbet är det viktigt att tänka på följande funktioner:

Bullerdämpning: Detta hjälper till att minska bakgrundsbrus och förbättra den övergripande ljudkvaliteten på dina möten.
    Mikrofon: En inbyggd mikrofon gör att du kan tala tydligt och höras av andra i samtalet.
    Komfort: Leta efter hörlurar som sitter bekvämt och som kan bäras under långa perioder.
    Kompatibilitet: Se till att hörlurarna är kompatibla med den enhet du ska använda för videomöten (t.ex. bärbar dator, stationär dator, smartphone).
    Några populära hörlurar för videomöten på jobbet är Bose QuietComfort 35 II, Sony WH-1000XM4 och Jabra Elite 85h.

Heleg och Barstar gillar detta.
  15. erik.rahm

erik.rahm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 290

MINA ENHETER

Skulle lägga till att ha ett par med dedikerad mikrofon dvs mikrofonarm. Utan det så är de inte några dedikerade hörlurar för möten enligt mig. De du listar ovan är om jag får säga värdelösa om du har minsta samtal runt dig från andra kollegor/barn eller liknande. Har haft bose, och sony plus de har varit standardutrustningen på mitt bolag - säger VAR standardutrustning eftersom de inte klarar samtal i öppet landskap över huvud taget.

Om du sitter hemma själv utan några andra människor runt dig - kör på någon av ovan för du får bra ljud när du lyssnar på musik. Annars kör på vilka som helst med mikrofonarm och du kommer få en bättre upplevelse för alla du har möten med.

Kan inte vara tydlig nog här, minsta ljud runt omkring dig när du har möten - köp med mikrofonarm. Jag har snöat ner på det här, testat sjukt många hörlurar - var även med och testade vilka lurar som skulle köpa in till bolaget.

Valet föll på dessa eftersom de är prissatta bra samt jag jobbar för ett spelbolag
    Webhallen.com

Hemma kör jag med Jabra Evolve2 75 - svindyra men galet bra.
    Jabra Evolve2 75

Barstar gillar detta.
  16. ludvigsvensson

ludvigsvensson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Sammanfattningsvis kan man säga att särskilda hörlurar med mikrofonarm är nödvändiga för möten i en bullrig miljö. De hörlurar som anges ovan kan vara lämpliga för att lyssna på musik hemma, men inte för möten där det är viktigt att minska bakgrundsbruset. Jabra Evolve2 75 är ett högklassigt alternativ som är dyrt men erbjuder utmärkt brusreducering. Det är viktigt att notera att valet av hörlurar beror på användarens specifika behov och den miljö de befinner sig i.

17. erik.rahm

erik.rahm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 290

MINA ENHETER

100%

Jag körde på Airpods Max och levde livet med bra ljud och bra mic - sedan började min fru jobba mer hemma och vi delade kontor. Helt ohållbart. Nu har jag ett par lurar för möten och ett för att lyssna på musik. När jag har min Jabra hörs inget av bakgrundljudet till mina mötendeltagare. Samma sak på kontoret. Folk kan sitta bredvid varandra i olika möten och de med mikrofonarm stör inte varandra.

Sedan skulle jag absolut inte vilja lyssna på musik i mina Jabra, och ANC är helt värdelös tbh.

Barstar gillar detta.