Problem: Hörlurar med knapp - värdelöst på Android?

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av scsi, 15 feb 2013.

1. scsi

scsi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag har ett par aJays One+ med en knapp som sägs fungera med Android, men det fungerar allt annat än bra. Knappen laggar, alltså det är en ordentlig delay mellan att man trycker och att telefonen uppfattar det, jag lyckas dubbelklicka/byta låt typ 1 gång av 5, resterande gånger blir det pause och sen play, eller bara paus. Skitdåligt.
    Har testat både Jays egna app och Headset Droid (samt helt utan appar), men det gör inte direkt någon skillnad.

Min HOX betedde sig på exakt samma sätt, så det är inte telefonrelaterat. Jag har även testat med flera par aJays (fick mina utbytta en gång). Dessutom har jag har svårt att tänka mig att lagget skulle bero på hörlurarna.

iPhone ligger miiil före Android här. Bara en sån enkel sak att den spelar upp olika diskreta ljudtoner för prev/play/paus/next. På Android har du ingen aning vad fan som hände, om du inte kan din playlist utantill förstås. Iphonen reagerade på knapparna helt utan fördröjning, medan Android här känns som min 10 år gamla Windows Mobile-lur.

2. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

3. kissetorsten

kissetorsten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har samma lurar och samma problem och tror inte att det är Android. Mitt headset använder tidigare till en Galaxy S2 och då var det inga problem.

4. tchockys

tchockys Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Håller med! Tycker JAYS funkar katastrof dåligt. Dessutom kör jag tre olika ljudprogram, en för ljudböcker, en för musik (spotify) och en för podcasts (Beyondpod) vilket leder till att om jag tex lyssnar på spotify och vill pausa (ett tryck) så stängs låten i spotify av men samtidigt startas Beyondpod. Så hamnar jag i en evig cykel av program som startas samtidigt som jag försöker stänga av det förra. Finns det nån lösning på detta?

5. scsi

scsi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Fungerar de helt utan lagg, och telefonen identifierar enkel- dubbel- och trippelklick utan problem?

Jag förstår inte hur Jays kan suga så hårt, de sägs ju vara specialgjorda för Android. Knappen skickar ju bara en signal till telefonen, det är ju inte som att lurarna kör någon egen processing och är sega. Och att inga reviews tar upp det här problemet?

Jag är öppen för byte av lurar, S4A ser riktigt trevliga ut.

6. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Yep, de gör det! De negativa är ju att den endast har en knapp, så det är just som du skriver en-klick för play/pause, dubbel- för nästa låt och trippel- för föregående. Inga volymknappar!

Men man kan konfiguera hur knapptryckningarna ska fungera med Klipsch egna app. Tror att man kan fixa så det funkar med volymändringar också på nåt sätt med den, men har inte testat.

7. Zinken

Zinken Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Köpte Jays för 2 dagar sen just för att de skulle fungera bra med Android. Hade tidigare ett par NOCS200 (3 knappar) som fungerade utmärkt upp till JellyBean - har läst något om att Google reserverat allt utom mittenknappen i JellyBean.

Tänkte att ett par jays med bara en knapp skulle fungera bra och att man med appen skulle få den att agera som jag vill.

Tyvärr kan jag inte annat än att hålla med dig, OJ va dåligt det fungerar. Helt värdelöst. Även med Jays appen samt Headset Button Controller som fungerat bra tidigare. Kan svara och pausa musik typ. Allt annat strular bara.

8. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jaysappen stödjer ju heller inte jelly bean.. eller iaf inte för ett par månader sedan det kanske är "fixat" nu... neh ajays suger dessutom på min gamla gnexus passade inte kontakten perfekt utan blev ett litet glapp som gjorde att det sprakade i lurarna titt som tätt... på min jobblur som är en iphone fungerar dom dock precis som dom ska.

9. scsi

scsi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Bara att konstatera att Jays-lurarna var en kass investering då. Låter dock fortfarande otroligt att lurarna i sig orsakar lagg, men uppenbarligen är det ju så.

10. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Ajays funkar bra för mig med låtbyte. Hade ett par jag reklamerade innan av glappskäl och den var seg med sin knapp å lyckades väl var tredje gång.

Nu funkar det för mig u.a.
    Har då Galaxy S2 LTE Btw

Visade sig att jag Tapatalkade via min Samsung Galaxy

11. oo117

oo117 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 8
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    One plus x
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LP Kor Official
    Köpte ett par jays one+ igår. Funkar kanon för mig. dubbel, trippel, tryck+långtryck, allt u.a.
    Kör headset button controller och PowerAMP.

Kan väl inte ha nåt att göra med att jag har PA va? Låter konstigt om det skulle spela roll.