Hörlurar Nocs NS vs Sennheiser CX

Discussion in 'Hörlurar' started by Mitox, Jan 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena!
    Jag ska snart köpa en Nexus 4 och vet att den kommer utan hörlurar och just nu har jag ett par billiga biltema lurar..
    Så jag tyckte det var dags för ett par riktiga in-ears med bättre komfort och ljud.
    Jag har beslutsångest mellan 2 stycken efter väldigt mycket letande och det är
    Nocs NS200 och Sennheiser CX300-II Precision.
    Jag vill ha ganska mycket bas och kvalité, jag kan få Nocs för 349:- och Sennheiser för 399:-

Jag tycker att det är en väldigt bra bonus med knappar som Nocs har men det står bara att knapparna funkar med nästan alla HTC och de flesta Galaxy mobiler. Men det står inget om Nexus 4 så jag undrar om någon vet att alla knapparna funkar med Nexus 4?
    Jag vill ha Nocsen pga knapparna men de har aluminium hölje, och jag ska använda dem mycket på gymmet och är rädd att de väger mycket och kommer trilla ur öronen.. Är det någon som har testat Nocs NS200 på gym?
    Vad tror ni blir bäst?

2. fotbollerik

fotbollerik Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Vet inte hur det är idag men för några år sedan så tillverkade annars KOSS riktigt bra lurar för ok pris. De hade både pluggs, porta och sporta pro som levererade riktigt bra ljud, men de kanske har halkat efter?

3. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Aah jag tror tyvärr det. Jag har kollat runder på väldigt många och koss hade inga jag direkt gillade, men tack för tipset!
    Edit: Koss har ju också nästan bara over/on ear lurar men jag är ute efter in-ears. :)

Last edited: Jan 10, 2013
  4. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Det kommer att fungera om din telefons uttag följer samma standard som htc's. Så gör en sökning på båda :)

Skickat från min Xperia S

5. fotbollerik

MINA ENHETER

Aah ok :) Tittade lite på KOSS egna hemsida och tyckte att de inte va alls dyra jag + att de skickar över hela världen så vart lite sugen på byta lurar i min telefon av just den anledningen :teeth:

http://www.koss.com/en/products/headphones/earbuds

6. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag sökte lite snabbt i skolan men hittade inget, kan bli ganska svårt att hitta den faktan men jag ska försöka. Så tack för tipset! :)

Jag kollade lite på deras sida nu men där var tyvärr inte så mycket jag gillade och jag har ju egentligen bestämt mig för Nocs eller Sennheiser eftersom att de gör väldigt bra lurar.
    Bara att jag inte vet riktigt vilken av dem, för jag vill veta om någon testat med aluminium höljet om det väger mkt och lätt trillar ut när man t.ex gymmar/springer.

7. fotbollerik

MINA ENHETER

aaah ok :) har aldrig haft nocs men hade sennheiser för många år sedan å de va helt ok , men har trånga öron så de föll alltid ut när jag tränade ;) Skriv vilka de vart tillslut och vad du tyckte för jag funderar som sagt själv på byta till min lur nu när du väckt mitt intresse haha

8. googleye

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Enligt den här tråden ska CX300-B fungera med Nexus 4.

Enligt den här tråden indikerar tecknet efter bindestrecket färgen på snäckan och att de på gen2 modellen bara ändrat på ljudet och utformningen lite, så man kan anta att åtminstone CX300-II lurarna fungerar bra med telefonen.

9. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Haha men det är ju najs! Självklart kommer jag att skriva när jag har bestämt mig och köpt dem! :D

Aah jag hittar inte dessa CX300-B i Sverige men de jag har kollat på CX300-II funkar självklart med N4 eftersom att det inte är några knappar på dem. Det är bara NS200 som har knappar som måste fungera med Nexus men själva ljudet (lurarna) funkar ju självklart eftersom att det är vanliga 3,5mm's på båda :)

10. googleye

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Kanske titta på hörlurar med en multifunktionsknapp? Jag kör på a-JAYS One+, funkar perfekt för mig.

För som du säger är det känt sedan tidigare att HTC kör på samma standard som Apple, jag har dock inte läst om nån annan tillverkare/modell som gör det, betyder dock inte att ingen annan gör det.

11. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Aah jag kollade väldigt mycket på One+ men lästa tyvärr ganska mycket dåligt om dem. Dels att dem går sönder väldigt snabbt och att 3,5mm pluggen "laggar" och endast funkar i vissa lägen.
    Och det var väldigt många som hade upplevt det problemet så jag uteslöt dem :)
    Och jag skulle tro att de NS200 dem snackar om i ditt citat är för iphone för det finns 1 version för iOS och 1 för Android. Så dem har antagligen iOS versionen.

12. googleye

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Jaså det var synd, min knapp är förstörd på mina men det var mitt eget fel, i övrigt har de aldrig glappat eller likande och jag köper aldrig mer hörlurar utan platt sladd. Men om det finns en för Android får man väl anta att de ska fungera

Skickat från min Xperia S

13. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jaa jag skulle tro det också men man vet aldrig. Blir kanske till att testa det :)
    Förresten jag gillar dina Flickr foton, riktigt fina! :D
    Edit: Tack för all hjälp iaf, det uppskattas! :)

14. googleye

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Tackar, lycka till!

15. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena!
    Jag vet att det är länge sedan jag skrev i denna tråd nu men idag hittade jag de nya Nocs Ns400 (Flat cable) på Dustin Home's rea för 195 pixx!
    Så jag tänkte, NS200 för 400kr eller dessa nya för 200+frakt :P
    Som en "fattig" student så är ju valet självklart!
    Så idag blev det en beställning på de nya Nocs NS400 :D
    Här är dem http://www.dustinhome.se/product/50...ack-kampanj/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker
    Så ja de blev dessa nya lurar till min mobil men har inte ens köpt Nexus än fast lika bra att köpa billiga hörlurar när det finns :)
    Det är Universal med 1 knapp så jag får hoppas att det funkar och att ljudet e bra!
    Jag kommer lägga upp bilder i tråden när jag fått hem dem.
    Så om du fortfarande letar lurar så kan du ju kolla in dessa, rean slutar på Måndag morgon tror jag :P

Last edited: Feb 23, 2013
Thread Status:
Not open for further replies.