Hörlurar till Ace

Discussion in 'Galaxy Ace' started by calm, Aug 1, 2011.

1. calm

calm Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan!

Jag märkte att hörlurar inte inkluderades till SG Ace. Tänkte bara ställa en kort fråga till er:
    Kan man vara säker på att hörlurar till iPhone/HTC även fungerar till Galaxys?
    Jag såg dessa, vilka ser bra ut. De borde väl funka?

/M

2. calm

calm Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

3. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

4. calm

calm Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo, jag såg dem. Philips brukar ha med en adapter till lurarna, men inte just till den modellen... go figure :/
    Det blev ett par nokia-lurar i stället. Hoppas de funkar :)

5. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Du är alltså ute efter ett headset med mic? Annars funkar vilka hörlurar som helst.

Ganska självklart kanske. Men man hör alltid stendumma folk i affärer."Dessa hörlurar är ju för iphone står det, jag ska ju ha ett par musiklurar till min ipad, vart hittar man det?" Man står bara helt chockad när man inser att de inte skojar. Sen kommer en nästan lika trög butiksbiträde och säger "Iphones lurar fungerar till ipad med"

Kunden går sen ut med ett par plastlurar "Made for iphone" för 600kr med ett léende, när han hade fått ett par "not made for fruitphone"-lurar för 200kr som hade vart dubbelt så bra.

Jag fylls av obehag av hur Apple lyckats sprida sin propaganda..

Så, nu har jag klagat färdigt :)

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

6. calm

calm Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja precis, headset borde jag kanske skrivit :)
    Jag köpte ett Nokia-set som "ska" fungera. Nu verkar det dock som om det är något fel. Frågan är om det är lurarna eller luren :)

OT:
    Borde man inte få någon guide när man startar telefonen första gången? (eller gör en factory reset)
    För egen del så är det inget problem, men för en som inte är van vid Android bör man ju rimligtvis få någon form av information/inställningsguide.