Hörlurar

Diskussion i 'Hörlurar' startad av inact_0052, 5 aug 2009.

1. inact_0052

inact_0052 Guest

Ja för er andra som också har en Magic så antar jag att även ni är besvikna på hörlurarna.
    Så jag undrar bara, är det någon som har något tips på vilka lurar jag borde köpa? Det blir ju lite problematiskt med USB-utgången tycker jag. Jag skulle helst vilja hitta några bra in-ear hörlurar, men om ni vet några andra bra så kom med tips :)

2. Hellberg

Hellberg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 10 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 10 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Jag köpte dessa, matchar hyfsat till en vit magic, har skapligt pris och låter helt klart bra för de pengarna. Dock är det förstås bättre ljud i mina K412P (bygellurar), men de är ju inte alltid lika smidiga att ta med.

Köpte också denna lilla vita usb -> 3,5mm-adapter, fungerade fint.

3. inact_0052

inact_0052 Guest

Perfekt, tack för tipsen. Ser riktigt bra ut det där. Min iPod har precis brakat ihop, o sen är ju Spotify påväg så tänkte att det var läge att använda min Magic till musiken nu.

4. SSKungen

SSKungen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kan rekommendera Jabra BT3030 om du är intresserad av BlueTooth-headset, du slipper i alla fall kabeln in i telefonen. Ljudet är bra, bra bas och funkar bra med telefonen. Pris ca. 5-600.
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=240596

5. makrus

makrus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tips är att köpa adaptern på ebay, köpte min för ca 30 kr från kina

6. Hellberg

Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 10 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 10 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Det är ungefär vad den kostar på netimes också iofs, 2,43 euro. Köpte en adapter med mic på också för runt 5 euro, gav ca en hundring totalt inkl frakt till Sverige för båda. Tog 2 dagar för det att komma fram, beställde på en onsdag, hade prylarna på fredagen.

7. nilsi

nilsi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efterlyser en mini usb till 3,5 som man kan byta låt på och har inbyggda hörlurar. Någon som vet någon och kan länka? Tack

8. RasmusB

RasmusB Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    XZ Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    XZ Premium
    Köpte ett HBH-DS205. Riktigt nöjd, bra ljud och räckvidd. Batteritiden är inte fy skam och kontrollerna fungerar som de ska :)

9. Hellberg

Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 10 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 10 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Ja, HBH-DS205 är finfint, har ett sånt också (men vill inte alltid använda bluetooth, därav inköpen ovan). Tycker dock inte lurarna som följer med DS205 är av bästa klass, givetvis betydligt bättre än originallurarna till Magic men sämre än in-ear-varianter. Går ju dock att koppla in vilka lurar som helst till mottagaren på DS205 så det är ju ett mindre problem.

10. RasmusB

RasmusB Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    XZ Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    XZ Premium
    Nä, lurarna som följde med åkte ut rätt snabbt. Inte så mycket för ljudets skull som att de inte satt bekvämt i öronen alls.

11. chrios

chrios Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vilken adapter med mic beställde du och hur är den tycker du? Var det denna?

12. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nettimes ,bra sida! jag bästlde lite saker nu. men det blev en bluetooth hesadset från ebay
    billigt!

13. Danqwish

Danqwish Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Last edited: 6 aug 2009
  14. Hellberg

Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 10 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 10 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Nej, det var den här. Vet inte om den du länkar till fanns när jag beställde, men ville iofs ändå ha en vit. Men kan inte påstå att den jag köpte var av jättehög kvalité precis.. Inte blivit något fel på den eller så iofs, den funkar helt ok.. menutformningen på den känns rätt billig (men det är väl iofs fallet med de flesta adaptrar i den prisklassen). Ljudet låter helt okej i den, men det beror väl inte så mycket på adaptern förstås. Hur micen låter vet jag inte riktigt, men ingen jag pratat med när jag använt den har klagat iaf, men har inte använt den jättemycket så det är inget säkert betyg direkt.

Den du länkade till ser lite vettigare ut ändå tycker jag och har ju dessutom en extra miniusb för laddning.. Hade helt klart beställt den istället om jag hade hittat den i vitt när jag beställde.

15. simon

simon Banned - Scammer Bannlyst

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej! Jag gillar dom vita lurarna! Men mina har börjat glappa. Så jag undrar om jag skulle kunna få köpa dina? :)
    Jag har ett par fina skull hörlurar som är in-ear. Ifall det finns intresse!

16. Johan

Johan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Trött på medföljande skräpet anslöt jag mig till klubben "warranty voiders".

Jag köpte ett par riktigt göttiga vita Denonlurar (in ear) för 500 spänn. När jag kom hem bröt jag förpackningen, klippte av sladden, bröt mig in i skalet till HTC:s medföljande skräp, lödde loss skräplurarna och lödde in Denonerna. Satte ihop skalet och vipps så hade jag ett par superlurar till Magicen utan störande adaptrar. Och självklart med mick och allt kvar. Och det ser inte skarvat ut, eftersom hacket är inburat i lådan.

Det var lite pilligt dock. Små lödöar som sitter tätt intill varandra. Och hörlurskablar är inte lättlödda. Men med lite vilja och våld så gick det, och jag har använt dem säkert 100 timmar hittills.

17. nilsi

nilsi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fett Johan, det kanske man skulle våga sig på.

18. Droid140

Droid140 Guest

Japp jag köpte det förra veckan. Bytte det någon dag senare helt enkelt för att de där öronsnäckorna stannade inte i öronen pga den extra vikten av batteri i dem. Imo helt värdelöst, att ha dem på om man vill röra på sig är uteslutet. Bytte istället mot Sony Ericsson HBH-DS980 och är nu mycket nöjd.

19. gunnar-medial

gunnar-medial Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

För den som har 1.5-mjukvara eller senare (stöd för Bluetooth A2DP musikstreaming) så kan det vara bra med ett BT-stereoheadset. Jag provade nu Sony Ericsson HBH-DS970 med HTC Hero. Låter mkt bra. Den HBH:n var ju en av de första som kom så det borde gå få tag på till bra pris beg. Jag har en bilstereo med A2DP också, det är ett annat tips för att få bra trådlöst ljud ur en Android-nalle. Bilstereon har ju EQ också så man kan justera ljudet en del..

Last edited: 17 aug 2009
  20. morrgan mudd

morrgan mudd Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nokias BH-604 lurar (BT)

Jag har ett par Nokia BH604-lurar som gått klanderfritt i flera år tillsammans med min gamla N95:a. Nu verkar det stört omöjligt att koppla ihop lurarna med Hero. Nå'n som vet varför det inte funkar?