Hörlurar

Diskussion i 'Hörlurar' startad av J0AR м√§, 16 augusti 2012.

1. J0AR м√§

J0AR м√§ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej. Jag var lite osäker på om det här var rätt forumsektion, men eftersom att det egentligen inte är androidrelaterat tar jag den här (snarare än köpråd).

Jag ska köpa ett par hörlurar till, eftersom att antalet familjemedlemmar överstiger antalet hörlurar här. De kommer att användas som backup- hörlurar när de andra är upptagna. Min budget för dessa är kanske 350kr eller lite över. De ska framför allt användas till musik och behöver inte ha en mikrofon.

De kan komma att användas utomhus också om jag inte köper ett till par enbart för utomhusbruk, så jag undrar lite hur ljudkvalitetsskillnaden mellan in-ear och on-ear är rent allmänt, ska jag köpa ett par in-ear att använda hela tiden eller är on-ear så pass mycket bättre att det är värt att köpa ett par in-ear och dessutom ett par on-ear backuphörlurar?

Och annars, finns det några speciella ni rekommenderar?

Last edited: 16 augusti 2012
  2. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Jag skulle kika på Creative EP serien. Ligger i din prisklass och är helt ok om man inte är någon audiofil.
    Sen tycker jag personligen om in-ear för de känns som om ljudet är bättre än vad de är då man sällan hör några bakgrundsljud.
    Annars är AKG ett ganska respektabelt märke med lurar i den prisklassen.
    Jag föreslår att du kikar på prisjakt och sorterar på kundrecensioner.
    Lycka till!

3. naDah

naDah Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Jag håller med dig. Jag har haft Creatives EP-lurar i flera år nu och jag fullkomligt älskar dom. Jag använder hörlurar hela tiden och då är det bra att dom är så billiga att det inte gör nåt att dom går sönder ibland. Sett till det låga priset är ljudet dessutom riktigt bra om än ganska bastungt.

4. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

Dessa rekommenderar jag:

On-ear: Sennheiser PX100-II
    In Ear: a-Jays One eller a-Jays One+