Jag deaktiverade TouchFLO och rensade dess samtliga inställningar och valde Home som default, i hopp om att mobiltelefonen skulle bli något rappare, vilket den också blev. So far so good. Bakgrundsbilden i lock screen följer dock fortfarande vald scene från TouchFLO. Detsamma gäller utseendet, nämligen att man måste swipa fingret nedåt för att låsa upp skärmen. Jag antar att man inte kan avinstallera TouchFLO helt och hållet, men finns det inget sätt att deaktivera dess _samtliga_ funktioner så att UIet är detsamma som hos en Magic som kör 1.5?
Ta bort programmet lockscreen från /system/app/ så går den över till originalet om jag fattat det rätt... Man bör kunna ta bort sense där också... Men det kräver ju en rootad Hero och då kan man ju lika gärna slänga in MoDaCo 3.x så blir telefonen snabbare med Sense än med Original-ROM utan Sense...
Känns i såna fall lite lönlöst att behöva roota mobiltelefonen för det ändamålet. Nå ja, med tanke på att en ROM-uppdatering från HTC är på gång kanske det är lika bra att vänta, och förhoppningsvis blir mobiltelefonen rappare i och med den.
Hehe, helt korrekt, men det kändes inte så viktigt att vara så exakt eftersom jag kände på mig att frågeställaren inte var intresserad av att roota luren - ergo, då inte var interesserad av att göra vad jag beskrev ändå... :rolleyes:
Du kan ju ladda ner en annan lock screen app exempelvis Lock 2.0. Jag tycker dock att det är konstigt ifall man inte helt enkelt kan välja vilken man vill använda om vanilla-versioinen fortfarande finns på telefonen.