Tror ni vi får 3.2 den 25 augusti som det ryktas om. Kommer den 10 september? Dear fans, we sincerely apologize for the delayed release of the 3.2 update for Acer Iconia Tab A500. We've just received news today that there have been some issues with the GPS settings therefore the 3.2 update will be rescheduled to 10th of September. We will update again if earlier, we hope to provide all our end users a stable and problem-free OS. Thanks for your continuous support and understanding.
Kommer snart..... Acer Iconia Tab A500 får Android 3.2 och hands-on video på Iconia A100 2011-08-13 11:17 Acer meddelar på deras Malaysiska Facebooksida att Iconia Tab A500 uppdateras till Android 3.2 den 25 augusti. Dessutom börjar det närma sig för säljstart för syskonet A100 då den idag lagts upp på hyllorna i USA ... Acer skriver inte att uppdateringen kommer att rullas ut i ett specifikt land så vi får anta att den kommer ske globalt. Egentligen berör uppdateringen inte 10-tums plattorna så värst mycket eftersom den stora nyheten i Android 3.2 är att vi nu kan se 7-tums plattor med Honeycomb. Glädjande besked för er som vill ha en mindre modell och kunna njuta av senaste programvaran. Med det sagt börjar det även bli dags att snegla på minstingen i Acerfamiljen, Iconia Tab A100, då den precis börjat säljas i USA. Den är 7 tum stor och kommer skeppad med den senaste Androidversionen från scratch. Personligen tror jag att Iconia Tab A100 kommer bli en riktig succé och stå sig stark i konkurrensen. Dels för det fördelaktiga priset på $330 men även det faktum att Acer proppat plattan med samma hårdvara som finns i 10-tums plattorna. Krydda det med senaste versionen av Android så får vi nog se många älgandes till affärerna runt om i Sverige. Snabbt skrivet har A100:an en 1 GHz Tegra 2 processor, 1 GB RAM minne, 5 MP kamera bak, 2 MP kamera fram. Engadget har lekt lite med plattan påslagen. Se hands-on video. Acer Iconia Tab A500 får Android 3.2 och hands-on video på Iconia A100
10:e september är inte en så farlig försening ändå. Förseningar på flera månader har varit vanliga i androidvärlden, så om de bara kan hålla det nya datumet så är de ändå hyggligt med i matchen.. även om Asus och Motorola (i USA) är långt före.
10:e september var inte en officiellt angiven dag..... Detta är Acers egna ord från 1:a september Så någon gång i mitten/slutet på September....
aha... tack :-) blir väl iofs inga jätteändringar men kul att de hänger med. Var lite orolig när de sölade med 3.1
3.2 bjuder inte på något speciellt. Jag har kört 3.2 på min Iconia ett tag nu och jag märker ingen skillnad alls utöver en rätt dryg zoomvy som det inte går att stänga av, mig veterligen.
Den sträcker ut eller zoomar appar som är hårdkodade för en viss upplösning så att de täcker hela skärmen istället för att köra dem i 1:1 med stora svarta ramar runtom. Man har bara zoom eller stretch att välja mellan - inte "off". Detta är säkerligen något som de flesta ser som något positivt, men jag saknar möjligheten att stänga av funktionen då man inte vill att gränssnittet skall zoomas (blir extremt suddigt) eller dras ut (innebär att allt blir extremt brett och man får veva runt med händerna över hela skärmen för att konfigurera, istället för att bara behöva flytta fingret ett par centimeter). Vissa appar, som SwiFTP, kör jag hellre 1:1, med svarta ramar.