Honor 7 - Hur är er kamera?

Diskussion i 'Honor allmänt' startad av tomishu, 29 dec 2015.

1. tomishu

tomishu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    405
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel Fold
    Jag gillar nästan allt med min Honor 7, men kameran är direkt usel.

Det som gör mig konfunderad är att många verkar tycka kameran är kanon, vilket får mig att fundera på om min är defekt?

Slutartiden är stundtals hur lång som helst, det är omöjligt att ta bilder i sämre ljusmiljöer och t.o.m. bilder i bra ljus utomhus blir suddiga i 9 fall av 10. Bifogar en bild som är tagen när jag står blixtstilla. Typ femte försöket fick jag till detta iaf, men det är otroligt suddiga detaljer... Och slutartiden är ofta lång även i bra ljusmiljöer. Haft massa telefoner på sistone, bl.a. Nexus 6, Z3, iPhone 6, OPO, Note 3 osv, alla tog bra bilder på först försöket i liknande situationer.

Vad tror ni, service? Eller får man helt enkelt det man betalar för?

Bifogade filer:

2. KiloEterna

KiloEterna Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    374
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Jag sökte på taggen #honor7 på Instagram och kollade igenom hur många bilder som helst och är imponerad hittills :D

Visst, bilderna har oftast redigerats men inte sett någon som är så suddig som din är.

3. brynjolf

brynjolf Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Kör du stock cameran? För 3dje parts kameror har tyvärr inte tillgång till alla funktioner. I Skype t ex så är kameran alltid suddig. Kameran är ingen Samsung utmanare direkt men den tar inte direkt suddiga bilder heller för mig.

4. tomishu

Mottagna gillanden:
    405
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel Fold
    Jag kör stock, borde vara mycket bättre... Nägon mer som har input? Ska ringa Huawei idag, kan vara nice att ha lite kött på benen innan det.

5. tomishu

Mottagna gillanden:
    405
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel Fold
    Skickade dessa exempelbilder till supporten: https://www.dropbox.com/sh/9otvyhqp7s4xccw/AAAnzb2lHXYYWnrnf7WlB_XQa?dl=0

Fick till svar:

"Hej,

Det verkar inte vara något problem på dessa bilder, dom ser riktigt bra ut!

Jag kollar på dom på en data skärm och ändå är kvalitén stark.

På flickan som hade blurriga armar är det för att hon rör sig samtidigt som bilden tas, och att personen upp till vänster om henne är pytte lite suddig är för att fokusen är på flickan.

Bilden på spark-cyckeln ser också väldigt klar och bra ut, skylten i bakgrunden och sånt blir pytte lite suddig pågrund utav fokus på flickan.

Med vänliga hälsningar
    Huawei Supporten"

Avslutar med att lägga till den enda bra bilden jag fått på ca 200 tagningar. Den togs under perfekta ljusförhållanden, lyckades på femte tagningen och både jag och dottern fick stå helt blickstilla för att lyckas (jätteenkelt med småbarn eller hur).

Är det någon som har helt vanliga vardagsbilder i olika ljusmiljöer att dela med sig av? Om supporten vid vidare kontakt fortfarande tycker att jag ska acceptera den här kvalitén så får jag tyvärr överge Huawei även om jag tycker resten är skitbra!

Bifogade filer:

6. Beer

Beer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Skicka mig ett PM så kan du få någon eller några bilder.

tomishu gillar detta.
  7. tomishu

Mottagna gillanden:
    405
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel Fold
    Tack, men jag har fått en del input nu, och insett att jag troligen fått ett måndagsexemplar som dock Huaweis support inte kommer ta något ansvar för... De tyckte alla bilderna var "kanon", förutom nån bild där mina barn rörde på sig. Snacka om olika referensramar, eller helt enkelt en support som försöker överbevisa sina kunder att de helt enkelt har fel.

Kul för er som fått bra ex av denna lur, den är verkligen fantastisk i övrigt - men hoppas verkligen ni slipper kontakta dem i serviceärenden då det känns som de kommer göra allt för att slippa ta ansvar.

8. Beer

Beer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Gå förbi typ Elgiganten eller Media Markt och se om du kan få testa ett ex de har där och ta likadana bilder under samma förhållanden och jämför. Är det skillnad då så borde det inte vara några problem att hävda att din kamera är defekt.

9. tomishu

Mottagna gillanden:
    405
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel Fold

Testade idag faktiskt, dock är ljusförhållandena ofta optimala i en butik så jämförelsen blir ganska intetsägande. Det är vid "normalbelysning" jag behöver se skillnad, och det fick jag se när en försäljare snällt nog visade low light-foton från sin privata telefon. De bilder han tagit var oerhört krispiga och fina även i sämre ljus. Men känns som jag bara kommer få en undersökningsavgift som ej påvisar några fel med tanke på hur jag blivit bemött hittills.

10. Beer

Beer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Trist :-(

Man känner sig ganska uppgiven vid såna här tillfällen.
    Testa att skriva till dem i deras officiella Facebook-sida och lägg med foton... Kanske är att greppa efter halmstrån, men du kan hoppas att de vill ta dig på allvar om det kan innebära dålig reklam för dem... Ett bra tillfälla om de vill framstå som tillmötesgående :-)

Lycka till!

11. KiloEterna

Mottagna gillanden:
    374
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Försökte fotografera en hund och det gick ju sådär, men i övrigt gillar jag kameran :)

Speciellt läget där mobilen tar många bilder så att man kan välja fokus i efterhand :)

12. fbergstrand

fbergstrand Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Är också väldigt besviken på kameran. Blev förvånad över hur lång tid det ofta tar att hitta fokus, och att bilder ofta blir väldigt suddiga. Näst intill omöjligt att få en bra bild på ungarna, speciellt inomhus. Kör nu "pro"-mode och har tryckt upp ISOn och bytt till kontinuerlig fokus (AF-C). Tycker att det blir lite bättre, men kameran suger ändå.

13. KiloEterna

Mottagna gillanden:
    374
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Visst, på objekt som rör dig är kameran inte den bästa men min katt är en linslus :D

Bifogade filer:

Albin N7 gillar detta.