Problem: Honor 7 lösenordsproblem

Discussion in 'Honor allmänt' started by teatania, Feb 25, 2016.

1. teatania

teatania Infant Droid Medlem

Efter en uppdatering nyligen startade min Honor 7 om sig. Först ville den ha SIM-kortets pinkod, så långt allt väl. Sedan ville den rätt och slätt ha 'Lösenord' så jag knappade in det telefonlösenord jag valt när jag först kom igång med telefonen. Inget händer dock. Knappsatsen på skärmen ser lite konstig ut också, jag har ingen Enter, bara Nödsamtal och Ta bort.

Finns det något sätt att 'tvinga' telefonen att acceptera exempelvis PUK- eller IMEI-koden som lösenord i stället? Jag har sett att det finns koder man kan knappa under Nödsamtal, som börjar på **05* och liknande.

Jag vill helst undivka att göra en fabriksåterställning. Har testat att starta om telefonen, fastnar på samma ställe.

2. fu22y

fu22y Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

När du trycker in rätt PINkod så ska den automtiskt gå vidare, du behöver inte tryck OK, ENTER eller liknande

3. teatania

Som jag redan beskrivit så är det lösenordet efter att jag knappat in PIN-koden som jag har problem med.

4. wenom666

wenom666 Professional Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Om du använder fingertrycksläsaren så vill den alltid att du knappar in lösenordet du skapade när du skapade ett fingertryck. Den begär alltid det ifall man startar om luren.

5. teatania

Jamen telefonen accepterar inte det lösenord jag skapade, det är ju det som är mitt problem!

6. teatania

Det får bli fabriksåterställning, eftersom de få svar jag fått är skapade av folk som inte kan läsa innantill. Tack för ingenting.

7. wenom666

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Bara för att vi inte har någon magisk lösning till ditt problem så behöver du inte skriva spydiga kommentarer!. Det är nog du som knappar in fel lösenord.

Janoshki and martin like this.
  8. teatania

Oj, förlåt då, för att jag tog mig tid att beskriva problemet i detalj och sedan upplever att ingen av er som svarat läst igenom min beskrivning.

9. wenom666

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Oavsett vad vi svarat dig så har du en arrogant och spydig attityd som inte uppskattas. Vi försöker hjälpa folk med problem så gott vi kan, sen kan alla läsa/höra/skriva fel men bara för det så har du ingen rätt att skriva spydiga kommentarer!

10. teatania

Ojojoj, tagga ned lite. Jag blev (med rätta, som jag ser det) frustrerad för att jag beskrev mitt problem i detalj och ingen läste ordentligt. Fine, I'm done with this shit.

11. Janoshki

Janoshki Baby Droid Medlem

Operatör:
    Tre,Telia,Telenor
    Telefon:
    Iphone XR

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,Telia,Telenor
    Telefon:
    Iphone XR
    Telefon 2:
    Realme GT 5G
    Platta:
    Ipad Mini Retina
    har läst ditt inlägg fullt ut.
    Kan bara konstatera att jag har samma procedur när jag startar upp min telefon.
    Först knappar jag in min PIN kod till kort 1 seda Pin til kort 2.
    Efter detta kommer det fram att man skall knappa in PIN igen och då räcker det med att antingen lägga fingret på läsaren eller knappa in lösenordet jag skapade NÄR JAG registrerade FINGERAVTRYCKET.

Tar inte din telefon detta lösenord är det fabriksåterställning som gäller...kanske så att din uppdatering blivit fel på...

För detta är den lösningen som finns.