Fråga: Honor 8 - Updatera med Root ?

Diskussion i 'Honor allmänt' startad av ZiMMeN, 3 december 2016.

1. ZiMMeN

ZiMMeN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Är de någon här som har uppdaterat sin Honor 8 och hade root på den?

Tänkte mer på hur jag ska gå tillväga.

Antar att jag måste unroota, flasha original recovery, installera uppdatering, flasha recovery och sen roota igen ?

Tänkte om de fanns nått smidigare sätt annars?

2. Psicosis

Psicosis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2.521
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Kör du TWRP i dagsläget? Då borde du ju kunna uppdatera genom det. Du måste bara hitta en fullversion av senaste mjukvaran i zip-format, ladda ner på datorn och flytta till telefonen. Starta sedan in i TWRP och välj "Install zip" och hitta filen du laddade ner tidigare. Vill du behålla Root behöver du också ladda ner senaste versionen av SU och installera den på samma sätt efter att du installerat uppdateringen. Kom ihåg att göra en wipe på dalvik/cache efter installationen.

*EDIT* Jag äger inte en Honor 8 och är inte fullt införstådd med vad som finns tillgängligt för den och inte vad gäller kompatibla versioner av TWRP etc. , således kan jag inte garantera att det jag beskriver ovan fungerar. Förhoppningsvis finns det någon här inne med bättre koll än mig!

Last edited: 3 december 2016
  3. wenom666

wenom666 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.516
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Det är korrekt, du kan inte flasha via TWRP, du måste gå tillbaka till stock recovery. Annars kan du installera dual recovery på luren så du har både TWRP och stock så du slipper flasha stock varje gång en update släpps. Se länk som är till Honor 7 men funkar även på Honor 8 och P9.

http://forum.xda-developers.com/honor-7/general/dual-recovery-honor-7-t3308398/page1

Ronii10 och Psicosis gillar detta.