Honor magic 6 pro, Vivo X100 pro, Oppo X7 find ultra

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Techflame, 5 jun 2024.

1. Techflame

Techflame Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Har kollat endel på Youtube klipp och tycker att dessa 3 telefoner är dom som verkar bra som kamera telefoner.

Honor magic 6 pro & Vivo X100 pro finns som global rom och Honor säljs direkt via märkets hemsida i Tyskland för 999.90€ & Vivo X100 pro global finns också för 999€ från Österrike med 3 års garanti.

Medans Oppo find X7 ultra har jag enbart hitta Kina version.

Detta innebär att Oppo ej stödjer smarta klockor av global version utan enbart Kina version.

Har inte någon smart klocka idag men om man vill köpa senare blir man begränsad att importera en klocka.

Ej Android Auto men använder själv inte detta idag.

Vivo X100 pro Kina version kostar 747€ 16/512 Gb eller 697€ 12/256 gb .

4G saknas band 20 men Googla och står att B7 används mest i städerna av Telia & även B28A använder man för yt täckning.

Medans B20 använder dom till Lte M & NB Lot och används ej i städerna eller tätorter.

Bor själv i en stad så lär inte märka av saknaden av B20 i detta fallet.

Eller vad använder Volte för band är det ända jag undrar i min fundering.

Men det viktigaste för mig är kameran och att apparna fungerar felfritt med allt.

Honor ska vara liknande Huawei mjukvaru mässigt för dom som gått från Huawei till Honor med Google Play Store.

Tycker faktiskt alla verkar som vettiga telefoner och hur hade ni tänkt emellan dessa och antar att mycket är personliga preferenser.

Last edited: 5 jun 2024
  2. Techflame

Mottagna gillanden:
    22
    Hitta lite jämförelser Vivo X100 pro vs Oppo find x7 ultra.

View: https://youtu.be/SQKiHEklFwc?si=GJOBFfS2bIehVGTo

Lltech utser Oppo find x7 ultra som först & 2 Vivo X100 pro & Honor magic 6 pro som 4 plats.

S24 ultra, Xiaomi 14 Ultra, Honor magic 6 pro, Vivo X100 pro.

View: https://youtu.be/reYkxmNBlDM?si=XSCpnm2xvNGZDAQv

Honor får en annan färgton ibland men fungerar bra vid porträtt i detta testet.

Så man märker att olika testare tänker olika och att det är personliga preferenser som avgör ibland och detta säger Ben gadget i Hongkong också som föredrar Vivo istället.

Average Dad säger att det fungerar med Samsung smartklockor tillsammans med Vivo Kina telefoner och kommer släppa en video om detta och tillvägagångssätt.

Oppo find x7 ultra Kina version har B20 likadant som Vivo x100 ultra.

3. Droid_301

Droid_301 Guest

Utesluter du Xiaomi 14 Ultra?

4. Techflame

Mottagna gillanden:
    22
    Tycker den är betydligt dyrare en dom andra så därför har jag inte kollat på denna

5. Techflame

Mottagna gillanden:
    22
    Försökte läsa på mig om band 20 på Trading shenzhen och verkar enligt dom vara viktigt utanför tätbebyggt område. Bor själv i stan men om man åker vill man gärna ha täckning också.

Oppo find x7 ultra har band 20 på kinesiska versionen men detta har inte Vivo X100 pro.

Skillnaden är 60€ i prisskillnaden och dessutom verkar Oppo få lite bättre betyg på många tester.

Jämfört Kina version på båda hade ni köpt Oppo då

6. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 873
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Tror find x7 ultra kan vara det bättre köpet om man har nytta av band 20 men mycket en smakfråga när det gäller kameran. Minns även att vissa klagade på mjukvaran på Find X6 Pro så kan vara värt att läsa lite användaromdömen på nätet om X7 Ultra.

Btw, fick jag min P60 Pro såld för 5500 kr. :P ;)

spigen gillar detta.
  7. Techflame

Mottagna gillanden:
    22
    Tydligen ska Garmin Smart klockorna funka med Oppo find x7 ultra om den har official original Wear OS enligt Trading shenzhen.

Denna information hade jag missat.

8. toobiiias

toobiiias Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    513

MINA ENHETER

Jag har Garmin Fenix X6 Pro och den fungerade utan problem med Find X6 Pro. Dock är den ingen direkt "smartwatch"

9. Techflame

Mottagna gillanden:
    22
    Garmin venue 2 plus verkar kunna göra mer en andra smarta klockor jag haft och samtidigt träningsfunktioner.