Problem: Hopplöst batteri!

Discussion in 'Galaxy S4 - Allmänt' started by Kemal88, Dec 5, 2013.

1. Kemal88

Kemal88 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Min S4a har börjat dra jättemycket batteri, speciellt efter uppdateringen till 4.3. Just nu har den varit igång ungefär 9 timmar och batteriet är nere på 40%. Skärmen har varit på 1 timme och stått för 58% av batteriförbrukningen och 10% i viloläge.

Värt att tillägga är att jag inte har ringt eller smsat, dessutom har jag ingen datatrafik på.

Utöver det har jag försökt med både soft- och hard reset tidigare, men ingenting har hjälpt. Nu har jag även laddat ned watchdog, men även där hittas inga fel.

Någon som har samma problem eller vet vad detta kan bero på?

Snart ger jag upp Android, gick från en gammal iPhone 4(hade android innan) som fungerade bättre på alla vis till en S4a som skapat problem sedan första början med omstarter osv.

2. moffe

moffe Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Konstigt... för mig håller batteriet fint. Nu 7 timmar och 9%. Har datatrafik på.

Det kan hända att du har ett dåligt batteri, kanske!?

3. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Eller så är Google Now aktiverat, det drar löjligt mkt batteri... Eller så är det platshistoriken i Google Maps, gör att Google tjänster går upp i taket i batteriförbrukning. Gå in i Maps, välj inställningar och Google platsinställningar, se till att historiken och rapporteringen är AV.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

4. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Ja för Samsung = Android. Eller inte.

Men du har inte svullet batteri eller så?

5. Kemal88

Kemal88 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Inget svullet batteri eller problem med kartorna, var inte ens aktiverat efter min hard reset. Det enda alternativet är väl att lämna in den igen när jag är tillbaka i Sverige? =/
    Det är väl standard, första gången uppdaterar dem programvaran, byter batteri, moderkort sen får man en ny. Blir några svängar till Media Markt med andra ord...