Hoppsan hejsan - Tv out via 3,5mm någon som testat? - + video

Diskussion i 'Galaxy S' startad av SteamBoy-RR-, 4 jul 2010.

1. SteamBoy-RR-

SteamBoy-RR- Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Snubblade över något intressant här -> http://www.androidguys.com/2010/07/03/video-output-35mm-jack-samsung-galaxy/#more-16769

SGS kan skicka video via 3,5mm jaket OCH det verkar vara screencapture dvs man ser allt man ser på sin lur på TVn kolla in videon.

<object width="800" height="400"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/GTQBAx_BDfk&amp;hl=en_GB&amp;fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/GTQBAx_BDfk&amp;hl=en_GB&amp;fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="800" height="400"></embed></object>

Ser coolt ut någon som testat? Hoppas någon tar med det i sin recension av SGSn *HOST**HOST* :cool:

2. Lauregos

Lauregos Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har beställt en kabel från DealExtreme, som bör komma om en vecka eller två, då kan jag testa.

37:- inklusive frakt var inte så farligt! :)
    http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.31498

Den ska enligt uppgift fungera även för SGS:en.

3. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Jag har en kabel och det fungerar. Man ser det som är på telefonens skärm. Dock ger snabba rörelser "tearing" som inte är så vackert, så det är knappt så det går att använda telefonen till att se på film lite då och då, vilket var vad jag hade tänkt mig.

4. SteamBoy-RR-

SteamBoy-RR- Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du har inte DNLA stöd på TVn då? Men skrytfaktorn är hög i vilket fall som :D Tänker mig att surfa på tvn med telefonen kan vara riktigt skönt.

5. sniff

sniff Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

borde det inte räcka med en 4-polig 3.5mm och vanliga RCA-kontakter på andra sidan?

köpte en vanlig sådan sladd själv, men jag får väldigt mycket störningar på bilden på min TV (ser knappt något från mobilen). det är dock en gammal tv och jag har inte haft möjlighet att pröva på en nyare ännu.

6. Lauregos

Lauregos Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nu vet jag inte exakt vilken typ av sladd du menar, sniff, men om du menar en helt vanlig 3,5mm -> 2xRCA, så är ju dessa avsedda för stereoljud. Tv-uten skickar dels stereo (antar jag?) via tv-RCA-kablar, plus bild via en kompositledare. Exakt hur kopplingen går vet jag inte...

Om det finns någon som helst standard för hur 3,5mm stereoplug ska kopplas till 3xRCA, så borde ju "alla" sådana kablar fungera. Men å andra sidan har jag inte sett så många sådana kablar alls.

Synd att det verkar vara tearing-problem - det borde dock vara "lätt" åtgärdat med en mjukvarufix, som timar uppdateringshastigheten med TVns.

7. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Min PS3 har DLNA, har dock problemet att när mobilen släcker skärmen dör även nätanslutningen (oavsett hur jag ställer sleepmode på WIFI). Det är smidigare med kabeln oavsett, eftersom det inte kräver att TVn är nätansluten. :)

Surfa på TVn är riktigt trevligt, och där märker man inte av tearingen nämnvärt.

Jag kontaktade Samsung om problemet, och de fick samma problem på sin TV när de provade. De (sa iallafall att de) skickade vidare problemet till teknikerna som pysslar med firmware och sånt, så ev dyker det upp en fix med nån uppdatering framöver.

8. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag testade 3,5mm-utgången som TV-out med kabeln som följde med min Nokia N95 8GB och tyckte det fungerade strålande. Hade inga problem och bilden var väl så bra som det går att få genom komposit, dvs okej.

9. sniff

sniff Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

det är till 3xRCA jag använder och jag ser lite av bilden från mobilen på min tv, men det är väldigt mycket störningar på bilden. ska i alla fall testa på en annan tv innan jag börjar gnälla hos samsung.

10. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jag tycker kvaliten med kabel var ganska risig, men duger väl för simpsons.
    Blir det mycket bättre med dlna?

11. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Det är klart man inte får någon superbild med kompositkabel. DLNA bör vara avsevärt mycket bättre.

12. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    DLNA överför ju datan bit för bit till enheten som spelar upp. Så under förutsättning att TVn kan spela upp strömmen från telefonen är det *exakt* samma kvalitet som källfilen.

13. zippiz

zippiz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tjo...

Det där kan du fixa om du går in i wi-fi inställningar och sedan trycker meny-knappen där inne, välj avancerat o sedan när wi-fi ska stängas av, tex aldrig vid inkoppling :) (under wifi-viloläge)

Last edited: 5 jul 2010