hot-spot-problem

Discussion in 'Wildfire' started by Biiancca, Feb 3, 2011.

1. Biiancca

Biiancca Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Imorgon är jag i behov av att kunna använda wildfiren som router dvs ansluta till internet med laptopen via telefonen, men det varkar inte funka så bra.

Jag har gjort alla inställningar i telefonen, startat hot spot, hittat anslutningen på datorn och anslutit till den, aktiverade automatisk ip-adress och fick en som borde funka.

MEN det går inte att surfa, den tuggar ett tag och sedan står det att sidan kan itne visas. Jag är ansluten och både datorn och telefonen hittar varandra.

WHY?

2. Biiancca

MINA ENHETER

Ingen?

3. Biiancca

MINA ENHETER

...kan svara själv..

Det verkar vara något fel med datorn. Testade med den andra bärbara datorn och då gick det superbra. Har inte lyckats hitta verför den inte verkar vilja surfa via 3g.

Den hittar ju 3g-nätet men det sker ingen trafik, pilarna som blinkar vid datatrafik är helt stilla (på telefonen). Men med den andra datorn är de igång hela tiden och bilnkar. Skumt. Får helt enkelt ta med mig storaset till dator imorgon. Den andra är en liten minilaptop och den är så smidig att ta med sig. Men men...

4. Jona

Jona Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det ska ju inte behöva vara några problem, testa starta om datorn, ta bort och lägg till anslutning(du tar bort den helt och håller från sparade nätverk på din bärbara dator), stäng av och på hotspot, av och på wifi knappen på din bärbara dator. Har för mig det här har hänt mig en gång på skolan. startade dock bara om hotspot och det fungerade.

5. Hjulspinn

Hjulspinn Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har kört min minilaptop (EeePC) under en hel vecka med HotSpot funktionen och det har fungerat utmärkt.

Testa som ovan skrev att starta om alla funktioner på datorn, samt testa att "reparera" den trådlösa anslutningen.

Fungerar din minilaptop t ex. hemma eller i ett annat trådlöst nätverk?

6. MiniMax

MiniMax Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ahem... När du användar din telefon som hotspot/accesspoint så kommunicerar din dator över WiFi/WLAN, inte mobilnättet (3G).