Guide: [HOW-TO]aktivera tre-knapps combo[Recovery]

Diskussion i 'Galaxy S3 Mini' startad av T4JZ0N, 20 feb 2013.

1. T4JZ0N

T4JZ0N Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

[HOW-TO]aktivera tre-knapps combo[Recovery]

Ingen fungerade knapp-combo för att komma till recovery-mode? (vol+ / home / power)
    Verkar vara ett stort problem som drabbat många, men nu hittade vi en lösning :)

Inte bara det. Det här får även din telefon tillbaka till OFFICIELL status, om du som jag har
    haft problem med det och det står EGEN efter att du provat ex custom recovery osv.
    Knapp combon fungerar även om du senare flashar ex CWM recovery, men din status kommer samtidigt även att ändras till EGEN (custom).
    Förhoppningsvis kommer den kernel som jobbas på kunna ta bort en hel del av Samsungs säkerhets-hysteri.(Hoppas) :)

Så här går du tillväga:

Uppdatering: Nu finns även ett enklare sätt!
    (Länk till originaltråden)

Annars:
    Ladda ner "I8190 серв. укр.rar" http://disk.yandex.com/public/?hash=tXKAoVyUrXTe08lxT4+xJLOlNGhBIJjNaXhIiDL+KhU=
    Packa upp .rar-filen.
    Öppna Odin och placera goldenxx.pit i [PIT]
    CODE_I8190XXAMA2_809600_REV00_user_low_ship.tar.md 5 i [PDA]
    CSC_QXE_I8190QXEAMA1_20130109.163004_REV00_user_lo w_ship.tar.md5 i [CSC]

Sätt telefonen i download-mode (vol- / home / power) ,och anslut till datorn.
    Tryck [START] när Odin hittat telefonen.
    När Odin är klar så startar telefonen om och du kommer ha en La'Fleur-brandad telefon och startskärmen är på ryska, men allt är lugnt!
    Starta bara om telefonen i download-mode och flasha den firmware du vill ha.
    Tre knapps combon kommer fortfarande att fungera :)

!OBSERVERA ATT DEN FORMATERAR OM I FLASHNING, SÅ TA BACKUP PÅ DET SOM SKA SPARAS!

Bifogade filer:

• Odin.JPG
      Odin.JPG
      Filstorlek:
      65,9 KB
      Visningar:
      132
    Last edited: 22 feb 2013
    ASR gillar detta.
  2. donaldduck

donaldduck Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Provade och jag har tre-knapps kombon för återställning. Har rootat genom att köra in den rootade orginalromen samt installerat clockworkmod recovery.