Problem: HOX död efter Hardresete.

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av slusk, 13 maj 2013.

1. slusk

slusk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej.
    Jag har ett litet problem eller ja det är min brors HOX som lagt av.
    Det började med att den strulade och program slutade svara osv så han tänkte att han kör en hard resete och höll in powerknappen tills den stängde av sig själv.
    Och nu efter det så vägrar den starta. Ingen lampa lyser när man stoppar i laddaren, datorn reagerar inte, går inte att starta och eftersom han har en spricka i skärmen som han haft i säkert 8månader så säger dom på Tele2 att HTC troligtvis inte kommer att godta den som reklamation då den har blivit tappad. Men saken är ju att den vart tappade för flera månader sen och inte nu..

Någon som har nått tips på hur man kan göra för att få skiten att hoppa igång igen? Som sagt den är stendöd nu...

BR.
    Tomas

2. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Det här är ju jättesvårt att utröna. Jag antar att ni saknar försäkring?

Det man ska göra är att beskriva problemet exakt för återförsäljaren och åtminstone skicka iväg luren för diagnostisering. Om det visar sig att det är något som täcks av garantin så har ni tur. Om inte så kan det kosta en hel del att fixa.

En ny HOX (eller HOX+) på Blocket lär man kunna få för allt mellan 1 500 till 3 000 kronor.

3. slusk

slusk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jo jag har sagt åt tomten att dra den på hemförsäkringen men han är ju som han är och beställde en S4 istället.. Han som tror att han har så mycket pengar.

Men tänkte mest på om det var nått som man själv kunde fixa tänkte om det fanns nått trix för att få skiten att hoppa igång igen? Tycker att det är lite konstigt att den funkar som den ska tills man kör en hard reste på den för att den sen inte ens ska visa minsta livstecken.

4. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Tomten = din bror? :)

Jag ska inte döma din brors sätt att lösa situationen, men jag tror nog att det går att laga telefonen. Det är lite skumt att det rullat så länge efter man tappat den, men man vet ju inte hur det ser ut inuti.

Har du testat med att ha laddaren inkopplad under lång tid?

5. perkarn

perkarn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Exakt det felet fick jag på min HOX tidigare. Jag såg ingen annan lösning än att skicka in den på service. Dock så är det min tjänstetelefon, så jobbet betalade för reparationen. Dom bytte huvudkort och lite annat smått och gott och då fick dom liv i den igen.

6. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Det låter som något som går på garantin, eller?

Sent with HOX via TT2

7. slusk

slusk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jo vi hade laddaren i under 48h och testade med power, power+volym ner osv men den är helt jävla död..
    Men han.. ha tomten min mongo bror får väl ta sin S4 och leka vidare då tänkte bara om det fanns nått sätt att få igång den på om den hade hängt sig eller nått bara :)

Kanske lika bra på kanpassa på att fråga här.
    Bästa Custom Sense romen? Skiter i prestandan jag är ute efter batteritid :)

8. Niccoo

Niccoo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

När jag drog ut batteriet 100% fick jag att den va helt död och att den inte tog laddning ifrån nätsladden,
    så min pojk satte i den i datorn några timmar så då starta den och han fick i några % ström så kunde jag ladda som vanligt sen.
    Kan vara värt ett försök iaf :P

slusk gillar detta.