Fråga: Hox eller S3

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av krickan, 30 maj 2012.

1. krickan

krickan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Tjena

Sitter idag med en desire hd, men börjar nu kolla på en ny, och då står valet mellan hox eller s3.

Har varit och klämt på båda och vill gärna ha input från er som testat riktigt.

En fråga Ang. Det inbyggda batteriet, hur gör man för att "rycka batterier" som man ibland brukar behöva?
    Hoxen i affären tex. Hade nog behövt en hård avstängning efter att ha hamnat i nått mellanläge.

Tacksam för synpunkter.

Skickat från min HTC Desire HD via Tapatalk 2

2. fretig

fretig Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Motsvarigheten till att "rycka batteriet" har HTC löst genom att man håller in on/off knappen i tio sekunder. Då gör du en hard reset.
    I övrigt kan jag rekommendera One X, trots de måndagsexemplar som finns. Men allt är subjektivt så jag tycker du ska ta dig till butik och pilla loss på en HOX och en SGSIII samtidigt för att skaffa dig en uppfattning.

3. kruppin

kruppin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ang. "rycka batteriet" så behöver man bara hålla nere power-knappen i typ 15sek så stänger den av sig automatiskt. Det är hårdvarubaserad grej som känner hur länge du håller in och om tillräckligt länge bryter strömen, så blir exakt som att dra ur batteriet.

Ang. valet mellan telefon är det lite svårare. De har ju båda lite för och nackdelar, men i det stora hela är de väldigt likvärdiga. Jag köpte HOX för jag tycker den är mycket snyggare, trevligare och så tycker jag inte om amoled (för färgigt), även om S3ans skärm faktiskt är bättre än galaxy nexus. S3an däremot har ju sd-plats och utbytbart batteri. Den har också bättre batteritid i de flesta situationer och kanske det viktigaste utav allt är att den inte behöver låsas upp genom HTCdev för att få ha lite roligt med. ;) Men den är också fulare, lite större och antagligen lite mindre hållbar.

Hur som helst kommer du få en väldigt trevlig telefon vilket som, så ta den som känns trevligast att hålla på med (eller om sd-kort är viktigt så ta s3an. ;))

4. urbanlarsson

urbanlarsson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag valde HOX pga pris,men jag vägrar binda upp mig på långa abonnemang och HOX kan man ju hitta för ca 3500 bara några veckor gammal. Tycker dom är rätt likvärdiga annars och hade nog varit lika nöjd med en S3.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

5. carlin

carlin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Tjena. Jag tror du ska ställa frågan i en annan del av forumet, så får du nog en lite mer objektiv syn det. Känns som att man går till en Volvohandlare och frågar om man ska välja på Volvo eller Audi. ( jag likställer inte hox med en familjebil :) bara använder det som en liknelse)

6. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Personligen föredrar jag HOX. Sense är i min mening 100000 gånger trevligare än Touchwiz och HTC har bättre uppdateringshistorik än Samsung. Något annat viktigt du bör tänka på är hur telefonen känns och ligger i handen eftersom de båda är rejält stora. För mig ligger HOX bäst :)

7. krickan

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Tack för svaren.
    Jag tycker personligen också att hox ligger bättre i handen, S3 kändes, hmm, märklig att hålla i.
    Det som avskräcker en del för mig är att de verkar tillverka extremt många på just måndagar. ;)

Tycker personligen sense är trevligt, och HTCn känns mer gedigen. Att jag ställde frågan här beror på att jag nog är mest inne på hoxen, och ville ha mest input på den.

Skickat från min HTC Desire HD via Tapatalk 2

8. urbanlarsson

urbanlarsson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Det finns en tråd på XDA om alla problemen med dom första exemplaren, och det finns också bevis på att HTC gjorde en ändring i produktionen så alla telefoner tillverkade efter 24 April inte har problemen. Hittar inte tråden nu men kolla runt lite på XDA så lär den nog dyka upp.

Min telefon är tillverkad i Maj och jag har testat allt som är skrivet i DOA tråden, och har inte hittat några problem alls.

9. pki

pki Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    134
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Pixel 9 Pro XL
    Platta:
    Samsung Tab S10+
    Var inne igår på MM för att jag ville klämma och känna på SGS3. Och jag kan säga att jag inte ångrar köpet av en HOX. Hade hoppats på att Samsung hade filat på materialet, men känlsan man får när man tar i SGS3an är den samma som GS2an - leksak! HOXen känns mer gedigen och kvalitémässigt mycket bättre.

10. vetten

vetten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Vet inte om Samsung 3 är så mycket bättre. Enligt deras forum är det en del gnäll även där på den. Sen måste jag säga att min hox från batch ht23 har jag inga större problem med allt funkar som det ska. Små problem finns alltid med nya mobbar men som jag sagt tidigare HTC kanske fixar mycket med nya uppdateringar.

11. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.368
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Vad tror du att du får för svar i ett Hox forum :) Kan säga att jag iaf är mer nöjd med min S3 än jag var med Hox. Men får du något så ovanligt som en felfri Hox är det också en jävligt bra telefon. Tycker dessutom att S3 med sina runda former ligger mycket skönare i handen än Hox med sina lite kantigare och vassare former vilket även mina Hox ägande vänner håller med om.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

12. Janne303

Janne303 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    502
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    Fråga de som var emot sgs 3 när den lanserades. De verkar vänt kappan efter vinden...

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

S-Droid gillar detta.
  13. krickan

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Det blev en One x :)
    Sense och hur den ligger i handen avgjorde det slutgiltiga beslutet.

Janne303 gillar detta.
  14. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Grattis till ett kanonköp!! Kör i vind!:innocent:

15. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Gott, hoppas du blir nöjd. Fortfarande massa fel på HoX? Tex skärmen sluter inte helt tät släpper igenom ljus,kommer in smuts mellan listen skärmen vaggar lite mm. Något du märkt av?

skickat ifrån min Galaxy S3

16. Janne303

Janne303 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    502
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    Fortfarande? Min är från första batchen och inte ett spår efter problem. Kommer bli ännu grymmare med uppdateringen som är på väg. Skönt å slippa pentile :P

17. baxee

baxee Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

Inga fel på min heller
    Ser även fram mot uppdateringen!

18. jolken

jolken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Tjejen måste haft riktigt otur då hon köpte One X. Första telefonen hade en stor gul fläck på skärmen uppe i ena hörnet, den andra har börjat knäppa från högtalaren när man justerat volymen... 3e gången gillt får vi hoppas!

19. krickan

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Ser eller känner inga konstigheter alls på min, än så länge i alla fall.