Problem: HOXen hänger sig hela tiden

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av mblaise, 20 feb 2013.

1. mblaise

mblaise Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min HOX hänger sig hela tiden efter att jag gick tillbaka från CM10 A7 til stock i oktober. Jag var sugen på Stock JB, stort misstag visade sig.

Om jag inte använder telefonen aktivt så hänger den sig inte, och jag har känslan av att den fungerar om jag bara använder telefonen som en "telefon" :)

När den hänger sig så svarar den inte på något kommando förutom power vilket bara stänger av skärmen, trycker jag på power så är jag tillbaka i samma "häng". Många gånger så blir skärmen pixlad - vet inte riktigt hur jag ska förklara det bättre.

Det enda som funkar är att hålla inne power i 10 sek. Jag har testat med stock och ICJ. ICJ hänger sig inte totalt, efter några sekunder så fungerar den igen men hänger sig på nytt ganska omgående. Jag har ominstallerat, factory reset, flash boot.img om och om igen utan att något fungerar. Jag är igång och laddar ner MIU vilket blir mitt sista försök med HOXen, om inte någon här har något bra förslag på vad jag ska göra.

2. mobilkungen78

mobilkungen78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7
    Platta:
    Samsung galaxy tab s 10.5 4G
    Skicka in den för det är något fel på den

3. seidse

seidse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

4. mblaise

mblaise Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Efter en dag med miui har jag inte upplevt en crash ännu! I och med detta borde jag väl kunna hitta en annan rom som också fungerar.