Problem: HP Print Service bloatware?!

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av laban1971, 4 december 2013.

1. laban1971

laban1971 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vet inte om det här inlägget skulle platsa bättre i tråden om buggar men hur som helst.

För cirka en vecka sedan blev jag med Nexus 5. Jag är i stort sett nöjd. Trots några plumpar i protokollet så är det en bra telefon. Inget snack om det. Och kanske blir det ännu bättre när småjusteringar kommer på plats.

Men, som alltid så finns det ett men.
    Den här gången heter det HP Print Service plugin appen. Trots att jag inte bett om det installerar det sig självt och uppdaterar sig. Att avinstallera det hjälper inte. Det bara ploppar upp om och om igen.
    Jag har resultatlöst försökt att stänga av cloudprint funktionerna som jag ändå inte använder. Men skiten kommer envetet tillbaka.

Nån som känner igen? Eller ännu heller, någon som vet hur man blockerar skiten för gott? Helst då utan att hålla på att roota och greja.

Undrar just vem som är boven HP eller Google? Jag förstår inte varför Google tillåter detta. I mina ögon är det inget annat än blotware! :mad:

2. Mr_Hero

Mr_Hero Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Vet inte om det hjälper, men det går att avaktivera tjänsten i inställningar/skriver ut. Så det är faktiskt ett plugin som tillhör kikat tydligen. Men jag avaktiverade båda nu då jag inte behöver funktionen.

Edit : Sorry, läste lite fel. Du hade ju redan upptäckt det redan. Men då är det nog bara root som gäller om du nu absolut vill ta bort det.
    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Last edited: 4 december 2013
  3. Festan

Festan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Testat Disable?

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4

4. Dezaki

Dezaki Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det är en drivrutin i mängden. Om den inte uppdaterades via Play Store i stället för operativsystemet hade du aldrig varit medveten om den. Stäng av den i inställningarna, jag lovar att den inte tar mycket utrymme i anspråk.

5. laban1971

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fan vad coola ni är! Jag tycker det är konstigt att man trycker/tvingar ut en specifik tillverkares drivrutiner som en app. Nåja det är som ni säger ingen katastrof och det tar inte så mycket plats men störigt är det.
    Tjo!

6. Dezaki

Dezaki Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ursäkta min ton. Vanilj-Android är inte perfekt. Vill man justera dess smärre egenheter är det mycket lätt att roota. Eftersom HP-drivrutinen installeras som en system-APK kan inte göra så mycket åt den utan root. Du kan gå via Apps - All - HP Print Service och välja Disable. Det fungerar i alla fall på min Nexus 7.

7. laban1971

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inget att be om ursäkt för!
    Bara för att jag är en gammal surgubbe som inte vill ha HP app ploppandes titt som tätt.
    Tänker att om det ska vara så här drivrutiner ska distribueras så borde snart börja dyka upp appar för Samsung, Brother osv... inte helt lyckat om man frågar mig.

:)