HQ-ljud

Diskussion i 'Samsung' startad av Nightfly, 25 okt 2011.

1. Nightfly

Nightfly Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia 5 II

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia 5 II
    Om det är något område där Android är hopplöst långt efter Apple så är det på ljudsidan. Jag som arbetar i pro audio-branschen märker det väldigt tydligt. På mässorna svämmar det över av produkter för iPhone och iPad, men så vitt jag vet finns det inget sätt att spela in ljud med bra kvalitet i Android.

Är det någon som vet om det går att koppla ett USB-ljudkort till Taben? Eller något annan metod för att kunna använda den som inspelningsporta?

Några produkter till iOS: IK Multimedia

2. Nightfly

Nightfly Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia 5 II

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia 5 II
  3. SkogsTrollet

SkogsTrollet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Ja, hade hoppats på att det skulle lösas genom Android Open Accessory, men det finns i dagsläget inget stöd för att skicka ljud genom det, utan att koppla in en 3,5mm plugg(Någon får gärna rätta mig om jag har fel). Sen har AOA just nu bara stöd via USB. Och där uppkommer ju ett ganska stort problem, det blir väldigt svårt att konstruera en universell högtalare som passar tillräckligt många telefoner för att göra den lönsamt att producera.Det skulle väl gå om usb och jacket hängde löst i sladd i högtalaren och fäste telefonen i högtalaren, men knappast en snygg eller smidig lösning. Men när väl bluetooth stödjer dyker upp så blir väl lösningen lite snyggare.