hr gör man "unset cflags"

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av jai134, 28 nov 2010.

1. jai134

jai134 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Hej. Försöker bygga CM6.1 och har inte kommit så långt. När jag ger make-kommandot stannar det och klagar på att det inte funkar med -O2. Jag frågade på CM-forumet och fick rådet att "unset cflags". -O2 är ju en sån men hur gör man så inte make använder cflags? Har provat att kommentera ut CFLAGS och har provat att ge kommandot före make. Nån som vill hjälpa en nybörjare på kompilering. Kör Arch Linux x86_64.
    EDIT: Vet nu hur man gör. Funkar inte ändå. Nån med erfarenhet av att kompilera på Arch som har nyckeln. Här är slutet på försöken:
    bionic/libstdc++/src/new.cpp:1: sorry, unimplemented: -mfloat-abi=hard and VFP
    bionic/libstdc++/src/new.cpp:1: warning: -fprefetch-loop-arrays is not supported with -Os
    bionic/libstdc++/src/pure_virtual.cpp:1: sorry, unimplemented: -mfloat-abi=hard and VFP
    bionic/libstdc++/src/pure_virtual.cpp:1: warning: -fprefetch-loop-arrays is not supported with -Os
    make: *** [out/target/product/galaxys/obj/SHARED_LIBRARIES/libstdc++_intermediates/src/one_time_construction.o] Fel 1
    make: *** Inväntar oavslutade jobb...
    make: *** [out/target/product/galaxys/obj/SHARED_LIBRARIES/libstdc++_intermediates/src/new.o] Fel 1
    make: *** [out/target/product/galaxys/obj/SHARED_LIBRARIES/libstdc++_intermediates/src/pure_virtual.o] Fel 1

Last edited: 28 nov 2010
  2. jai134

jai134 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Har löst det problemet. Fått ett nytt istället. Lägger ner för tillfället.