Precis, Sonys Compact har tappat en hel del pga. att dom snålat in på CPU/IP klass jämfört med tidigare, annars hade jag inte tvekat. Även om nuvarande CPU räcker för mig idag, så kanske den blir trög nån Android version senare. Dessutom så kanske den inte får lika många nya Android versioner pga. att det inte är flaggskepps CPU i den.
Mycket bra information
Jag gillar Sonys minimalt modifierade gränssnitt, men som sagt så har HTC 10 också väldigt minimalt modifierat gränssnitt (vad jag minns av den). Sen den största anledningen till att jag fortfarande tittar på X Compact, är att den är sinnessjukt snabb på att starta kameraappen och knäppa kort (mycket stort + när man har barn). Jag har inte jämfört bilder så jag vet ej hur bra dom blir, men dom duger säkert åt mig.
Men det skulle vara kul att prova något nytt och lite större då jag "alltid" köpt telefoner med mindre skärm, jag vill kunna nå hela skärmen med en hand och utan att byta grepp på telefonen. Visst jag når hela skärmen på Sony XZ/Galaxy S7 m.fl. men pga. att dom är så tunn/platt så måste jag byta grepp, mycket irriterande tycker jag.
Sen har ju HTC 10 sin IP klassning, det är också bra. Jag har inga planer att bada med telefonen, men man behöver inte oroa sig så mycket när man ska knäppa kort på barnen när dom badar på sommaren.
EDIT: Glömde lite,
Jag har läst att den svarta HTC 10 tappar färg efter bara en kort användning, stämmer?
Kan man ta bort vänster homescreen, gäller både X Compact & HTC 10? (blinkfeed på HTC 10?)
EDIT2: Med ta bort menar jag att jag vill ha en vanlig standard hemskärm till vänster (och höger)
Click to expand...