HTC _ÄR_ Android, typ...

Diskussion i 'Hero' startad av Farmfield, 23 dec 2009.

1. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

HTC var med tidigt, det vet vi, men läs hela historien om hur HTC var med redan innan Android egentligen fanns och hur dom 'höll Google i handen' under hela utvecklingstiden...

Efter att ha läst detta så fattar man att HTC har ett rejält försprång såväl som bättre kontakter med Google än konkurrenterna... Jag lär hålla mig kvar vid deras mobiler...:D

http://www.wired.com/gadgetlab/2009/12/android-htc-profile/

2. sandos

sandos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Måste ju säga att det var ett smart drag av de! Troligen mer tur än något annat dock, som vanligt. :)

3. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Nja, inte tur, snarare att, när det började, då var HTC (som det står i artikeln) mer av en OEM-tillverkare, dom tillverkade efter andras specar. Nu har dom lärt sig att tillverka bra lurar, dom har egen mjukvaruavdelning i Seattle (US) och ett grymt intimt samarbete med Google & OHA...

Hälften tur, hälften skicklighet... Men oj vilka produkter. Jag har älskat 'känslan' i deras lurar sedan dom kallades Qtek här i Schwedala... Det var extremt fina maskiner redan då. Jämför det med diverse smartphones från Nokia & S-E som inte ens känns som transformers-leksaks-kvalitét...

Sen är det lustigt hur deras produkter har sån skön kvalitét när telefoner som Xperia - som HTC tillverkat för S-E - känns som en leksak, hehe... Kan det vara planerat tro? xD

4. Blomsternisse

Blomsternisse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Tror mer det har att göra med vad SE har beställt. Man får ju vad man beställer, och är man inte nöjd så får man gå tillbaka till ritbordet. Uppenbarligen var de nöjda med Xperia X1 och X2, annars skulle de väl inte ha släppt dem? ;)

Last edited: 5 jan 2010
  5. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Usch, när du b eskriver det på det sättet känns det som S-E inte har nån känsla alls ju, hehe... X1 & co. känns ju som leksaker...

6. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo mycket sköra leksaker tom.....:P

Har du haft kontakt med Anovo någongång.... ?? :( (ägs av SE)

http://www.anovo.se/

Inte undra på att SE är på ruinens brant.:o

7. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Har kört massor av deras 'candystick'-telefoner, T610/630, W800/810 o.s.v. och dom har varit skitbra... Men Testade P800 och 900-serien samt en P1'a till sist - men dom sistnämnda var bara ren dynga... Så om inte X10 är nånting i hästväg så fattar jag inte vad dom skall kunna hålla sig kvar med - fast å andra sidan, om X10 är grym men kostar 8.000:- och Nexus One är lika grym för 6000:- så spelar ju inte det nån roll heller...

Tror S-E skall hålla sig till telefon-telefoner, inte smartlurar...

8. Deavent

Deavent Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad pratar ni om? :P
    Xperia-lurarna är ju alldeles fantastiska! Har inte en själv, men både min farbror och min far har sådana.
    Pappas är dock bucklad på baksidan sedan det att han tappade den under en golfrunda och därefter råkade trö på den. Batteriet är således också bucklat, men fungerar utan minsta problem. :D

9. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Anovo ägs inte av SE, vet inte var du har fått det i från? Dock så är i stort sätt alla mobiltillverkare deras kunder då det inte finns så många företag i Sverige som håller på med service och rep längre, Historiskt så är Anovo ett dotterbolag till gamla televerket.

10. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo Anovo ägs av SE enligt SEs support ....vet inte om det är helägt ?

Hursomhelst så har man någonsin varit i kontakt med Anovo och det uppstått trubbel så vill man be Anovo att fara och flyga...:(

SE förbjöd bla Anovo att hantera fuktskadade mobiler oavsett om skadan var liten, jag hade en 850i där det kommit in en droppe vatten via ladduttaget som de vägrade göra något åt.

EDIT Observera att det gällde lurar under garantitid !

Slutade för mig med att det kostade 500 frakt/felsökning och jag fixade själv den lilla fuktfläcken med elektronikspray.

Finns ett foto i Anovos databas någonstans..... SE supporten suckade och det hade gått ut en "Direktörsorder" att det skulle vara så här.

Så SE och Anovo kan fara o flyga....:D

Last edited: 27 dec 2009
  11. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Nja, Anovo är ju en internationell koncern som håller på med det mesta inom elektronik, däremot så har SE outsorcat servicen till Anovo men jag tror knappast att SE är delägare, det finns i alla fall ingen från SE med i styrelsen.

12. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

13. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER