HTC Amaze

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av Wallandroid, 27 september 2011.

1. Wallandroid

Wallandroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10E
    Last edited: 27 september 2011
  2. lindman

lindman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

hoppashoppashoppas, blev kär när jag såg den :D

3. MartinAsplund

MartinAsplund Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Min fråga är då vilken som är bäst utav Amaze och nya Sensation XE? är det kanske bara det att Amaze har sämre ljud än Senstation XE samt saknar NFC som är skillnaden? och att Amaze har bättre kamera? om det är de ända skillnaderna så blir det ju svårt att välja för den som ska köpa en ny HTC eftersom man (i alla fall jag) vill ha båda telefonernas hårdvara i ett.

Men designen på Amaze blev man ju såld på direkt.
    HTC levererar som vanligt en helt fantastisk lur med grym och gedigen hårdvara. Jag undrar om inte HTC slog Samsung där, fast Samsung gör bra grejer dem med. Lite synd bara att HTC inte har lyckats släppa någon lur i toppsegmentet (än) som väger extremt lite och är extremt tunn, på den punkten har i alla fall Samsung vunnit överlägset (just nu). Samsungs skärmarna är även dem aningen bättre än HTC:s dito.

Hoppashoppashoppas att denna nya HTC hittar hit till Sverige och att den hamnar i en vettig prisklass. Min Desire börjar kännas en aningens mossig nu får jag lov att säga, eller rättare sagt så har den känts stenålder ett bra tag redan (ca 6-8 mån).

Last edited: 29 september 2011
  4. Wallandroid

Wallandroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10E
    Dessutom verkar det ju komma en till, "Vigor", som gör det ännu svårare att välja: Första bilderna på HTC Vigor: dubbelkärnig 1.5GHz-processor, 1GB RAM och HD-skärm | Swedroid

NFC och grym kamera väger över bra ljud för mig.

Som du säger är det synd att det inte finns någon tunnare, superlätt HTC. Antagligen finns den inte för att HTC inte vill släppa metall och gummerade ytor, vilket jag gillar.

Jag tycker om min Desire nu efter att jag fått ordning på Insertcoin men den halkar ju helt klart efter i prestanda. Bättre kamera och ordentlig multitouch står högt upp på önskelistan just nu. :)

Ja, hoppashoppashoppas!

Last edited: 29 september 2011
  5. MartinAsplund

MartinAsplund Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

"Vigor" som du nämner har ju bättre skärm än de två andra redan nämnde nallarna, men har den NFC? förmodligen inte. För övrigt så är "Vigor" ful som stryk.

NFC och bättre kamera låter ju as najs, fast personligen så vill jag ha "Amaze" i mörkare färg och inte i just vitt. Färgmässigt så gillar mera HTC:s lurar med mörkare färger.

Det bör väl gå att fixa lättare och tunnare lurar ändå tycker man, typ minska storleken på batteriet (utan att prestandan blir lidande då förstås) eller nåt sådant.

Väntar man med att köpa en ny lur till kanske början på nästa år (mars-april), då borde det ha kommit en ny flaggskepps-nalle från HTC som kombinerar funktionerna från både Amaze och Sensation XE eller till och med har bättre hårdvara och funktioner än dessa två. Då har man (läs jag) haft sin Desire i två år och det är ju lagom att byta då. Cirka två år känns ok att ha en lur innan man byter, i alla fall enligt mig. De är ju inte precis gratis att köpa, lurarna i toppsegmentet alltså :money:. Det gäller generellt alla typer av smartphones oavsett prestanda, en smartphone är onödigt dyr.

Last edited: 30 september 2011
  6. itemudjin

itemudjin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Sensation xe har 768MB Ram amaze har 1GB Ram det ela det och LTE som skiljer dom åt, fast frågan är om amaze kommer hit, det är väl en usa-telefon branded med verizon va.