Fredag den 13e köpte mig en Desire 500 efter att min HOX badat i urin.. Efter att ha varmkört luren nu i 4 dagar så kan jag inte va mer nöjd med den. Om jag ska klaga på något så är det inbyggda minnet i det kortaste laget (4gb) men utöka minnet med ett sd på 32gb. Tror inte man kan få mer "telefon" för 2000kr i dagsläget? Någon annan som har en? Lika nöjd som jag? Upptäckt några buggar? http://androidenheter.se/htc/htc-desire-500
Hej Köpte en Desire 500 idag. Innan har jag haft en HTC Incredible S i 2,5år som jag varit mycket nöjd med och kommer att ha kvar som rese- och reservtelefon. När jag fick syn på denna slog jag till direkt, inte för stor (för mig), löstagbart batteri, minneskortplats och pris var avgörande. Känner mig nöjd hittills, dock skulle jag skulle vilja ha belysningen på de kapacitiva knapparna alltid tänd. Sen undrar jag varför telefonen levererades med Android 4.1.2 när alla specar säger Android 4.2.
Är det någon Led notifiering på Desire 500 (lampa som lyser vid sms och missade samtal) hoppas den funktionen finns på kommande Desire 601 jag väntar innerligt på.
Vad är din känsla så här knappt en månad efter köpet? Känns den värd sitt pris? Något annat du saknar förutom belysning på de kapacitiva knapparna? Finns det någon Android uppgradering till den? Sent from my Windows Phone 8X by HTC using Tapatalk
Jag är fortfarande helnöjd och telefonen känns mycket prisvärd för 2000kr + minneskort. Den klarar allt jag använder min telefon till galant, ringer, skickar meddelanden, tar lite kort, lyssnar på musik, kollar lite TV-serier när jag flyger. Enda jag kan klaga på är att volymknappen är lite diffus när man vill justerna volymen med telefonen i fickan, svårt att känna vad som är höj och sänk. Ingen Androiduppgradering ännu, telefonen kommer med 4.1.2 och inte 4.2 som t.ex Elgiganten anger.
Tack för ditt snabba svar, är lite sugen på att skaffa den som ett komplement till min wp8-lur. Känner för att ha kvar ett ben i Android - världen. Skickat från min HTC Sensation XL with Beats Audio X315e med Tapatalk
Fick en uppdatering till telefonen som nu har version 1.20 istället för 1.10, Android är dock kvar på 4.1.2. Vet inte i vad uppdateringen innehöll mer än "allmänna stabilitetsförbättringar".
Tror inte det går att få nyare Android än 4.1.2 med Snapdragon 200 (samma på den Lenovo jag beställt).
Nån som vet hur man får bort den där sidan med tips&trix/komma igång/facebook som var startmeny från början? Startljudet, finns det något sätt att slippa det? Går det att byta genvägarna längst ner på start och låsskärmen? Vill inte ha webbrowsern där... Jag har haft en sensation och köpte en lite billigare mobil nu när min sensation gick sönder, och blev lite deppig över att det verkar vara en hel del inställningsmöjligheter som inte finns i denna mobil. Men det är väl vad man får räkna med på en såhär billig telefon... Ett helvete att få loss baksidan av den, kommer bryta sönder det nångång. Och förstår inte riktigt varför de bytt plats på startknappen och 3,5mm uttaget jämfört med de HTC jag haft i min hand. Och så saknar jag settingsknappen mellan "tillbaka" och "hem". Det var väl det jag hunnit störa mig på de 3 timmar jag haft luren.