HTC Desire + abonnemang?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av KhaaL, 18 maj 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. KhaaL

KhaaL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har bestämt mig att köpa en HTC Desire med en abonnemang, satt o klura på det igår och då jämförde jag mellan telia, tre och tele2. Kom fram till att telia är klart dyrast med ett totalpris på ca 7500, melans tele2 och tre låg på samma nivå nästan :) i princip samma pris som telefonen utan abonnemang). tre har däremot fördelen att man kan ringa upp potten som man har varje månad, vilket inte är fallet i tele2...

Vad tycker ni, vilken abonnemang ska man köra på? vill gärna göra ett bra val med tanke på att man blir bunden bra länge o_O

2. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Mitt tips är att du tittar på ditt ringmönster. Ringer du mycket till Tele2 kan det ju löna sig med Kompis.
    Annars är deras Snackis bra eftersom man får låga minutkostnader.
    Tre har rätt höga minutkostnader men du får använda upp potten till surf, fria SMS osv, men pga den höga minutkostnaden skulle jag ändå inte välja tre.
    Kolla på Telenor, också låga minutpriser och en pott, billigast surfpaket också (som tre fast billigare alltså)

Kolla även vad det kostar att binda sig i 18 månader, det kan vara värt en liten slant i början mot att kunna byta mobil om 18 månader istället. Det kan ju även dyka upp bättre abonnemang och är du fast så kan du inte byta...

3. Bethlen

Bethlen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia Z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia Z5
    Telefon 2:
    Apple iPhone 6S
    Info:
    Jobbtelefon. Ogillar skarpt
    Band mig själv till Tele2 Kompis för att få en Desire. 249:- i 24 månader (200/månad för telefonen, 49/månad för abonnemanget). Totalpris på telefonen blev 4800, vilket inte känns särskilt dyrt, jämfört med vad jag sett den för på sina ställen. Ingick även fri surf i tre månader, vilket passar finfint över sommaren :)

Men se över vilka du ringer och smsar till, och hur mycket. Jag smsar mest och det för det mesta till Tele2-nummer, så kompis passade mig bäst. Går, om jag inte är helt ute och cyklar, utmärkt att aktivera ett saldo-tak med Tele2, så att inte räkningen bränner iväg.

4. Meto

Meto Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag kom fram till att Telenor hade det mest fördelaktiga erbjudandet, även om tre låg i närheten. Jag tecknade 12 månader med ett 199 kronors abonnemang där jag får ringa och sms, mmsa för den summan. Jag la till deras fria surf för 69 kr (det alternativet syns inte på hemsidan men finns om man frågar via kundtjänst eller i butiken). Med det abonnemanget fick jag betala 3300 kr kontant, eller om man hellre vill 2100 + 100 kr förhöjd månadsavgift i 12 månader. Eftersom jag ringer för 199 kr och tycker den fria surfen för 69 kr upplever jag att jag bara betalar 3300 för en fantastisk lur istället för 4500 kr som den kan köpas kontant för, också billigt visserligen om man jämför med iPhonen som ligger flera tusenlappar högre, men ändå rätt mycket pengar att slanta upp för en telefon. :P

Mvh / Meto

5. KhaaL

KhaaL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

ok, nu har jag börjat klura på det här... har gjort en spreadsheet där jag jämför olika operatörer och abbonemang med fri surf.

Har lagt upp den i wiki liknande format här: https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0AuvlnqZF5mTcdE5vNklNbjhUeVBkN1F2UTF3VXgwREE&hl=en

Observera att allt som står där inte behöver vara absolut sanning... jag har tagit uppgifter från respektive butiks webbshop. Fritt fram för alla att bidra och/eller korrigera :-)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.